жаратылыстану ғылымдарының магистрі
Бағдарлама репродуктивті генетика саласында теориялық білімі мен көмекші репродуктивті технологияларды қолдануда практикалық дағдылары бар, адамның репродукция саласындағы ғылыми-тәжірибелік мәселелерді шешуге және әйелдер мен ерлердің ұрықсыздығының генетикалық негізіндегі кәсіби құзыреттілігін арттыруға бәсекеге қабілетті маман даярлауға бағытталған.
Репродуктивті генетика
7M05119
Биология және биотехнология
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1400000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
9
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: әйелдер мен ерлер бедеулігінің пайда болуының генетикалық себептерін талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: бедеулікті диагностикалаудың молекулалық генетикалық әдістері; CFTR, AZF, AR, SRY гендеріндегі мутациялар; бедеуліктегі сандық және құрылымдық хромосомалық ауытқулар; көмекші репродуктивті технологиялар (жатырішілік ұрықтандыру, ИКСИ, ЭКО, көмекші хетчинг, криоконсервация және т.б.).
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: клиникалық және зертханалық мәліметтер базасын статистикалық талдау үшін компьютерлік бағдарламаларды қолдану қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: генетика мен биомедицинада статистиканың әдістік амалдары; бағдарламалық қамтамасыз етуді (Statistica, SPSS, STATA) және бағдарламалау тілдерін (R, Python) пайдаланып статистикалық деректерді талдау; деректерді түсіндіру үшін жасанды интеллектті пайдалану.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: геномдық ақпараттың мазмұнын, ұйымдастырылуын, жүзеге асырылуын талдау және генетикалық аурулардың молекулалық диагностикасының әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: геномдардың құрылымы, ұйымдастырылуы, функция атқару деңгейлері, тұрақтылығы және полиморфизмі; молекулалық диагностика әдістерін қолдану (ДНҚ экстракциясы, ПТР-талдау, ДНҚ электрофорезі); биоақпараттық технологияларды қолдану арқылы алынған нәтижелерді талдау.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ғылыми-зерттеу міндеттерін қою және шешу үшін теориялық және практикалық білімдерін пайдалана білуді және биологиялық білім беру саласында студенттердің оқу-зерттеу іс-әрекетін бақылауды қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: оқу және ғылыми-зерттеу қызметі; дағдылар мен құзыреттілік; биологияны оқытуда студенттердің зерттеушілік дағдыларын дамыту әдістемесінің үлгілері; студенттердің ғылыми-әдістемелік жұмысын ұйымдастыру және жоспарлау ерекшеліктері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: эмбрионның геномын редакциялау үшін клеткалық және гендік инженерияның эмбриондық геномды редакциалау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: эмбрионның генетикалық ауытқуларын анықтауға арналған диагностикалық препараттарды жасау, тұқым қуалайтын аурулар мен бедеулікті емдеуде CRISPR/Cas9 технологиясын қолдану тәсілдері; бағана клеткаларды, эмбриондарды жасанды қоректік ортада өсіру әдістері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: адамның ұрықсыздығында қолданылатын көмекші репродуктивті технологиялар (КРТ) туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылатын болады: сперматозоидпен құрсақішілік ұрықтандыру, интрацитоплазмалық ұрықты енгізу (ICSI), экстракорпоралды ұрықтандыру (ЭКҰ), көмекші хетчинг, жұмыртқаларды, сперматозоидтарды және эмбриондарды криоконсервациялау, имплантацияға дейінгі генетикалық диагностика және т.б.; КРТ-ға көрсеткіштері мен қарсы көрсеткіштері, КРТ-ның негізгі қауіптері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: Әйелдер мен ерлер ұрықсыздықтың генетикалық факторлары мен даму механизмдері туралы білімді жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: әйелдер мен ерлер ұрықсыздығының клиникасы; әйелдердің бедеулігінің генетикалық себептері; ерлер ұрықсыздығының генетикалық себептері; ұрықсыздықты диагностикалаудың молекулалық-генетикалық әдістері; CFTR, AZF, AR, SRY гендеріндегі мутациялар; ұрықсыздықтағы сандық және құрылымдық хромосомалық ауытқулар.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: нақты ғылыми зерттеу міндеттері үшін адам геномын секвенирлеу нәтижесінде алынған мәліметтерді талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: биологиялық ақпаратты алу әдістері (секвенирлеу, микро-чиптер, масс-спектрометрия), биологиялық ақпараттық мәліметтер базасы (GenBank, UniProt, Ensembl және т.б.); геномдық, метагеномдық, транскриптомдық, протеомдық мәліметтерді талдау әдістері; нуклеотидтер тізбегін талдау үшін компьютерлік визуализация құралдары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: адамның репродуктивті қызметін жүзеге асыруда сигналдық өзара әрекеттесуді талдау қабілетін дамыту. Келесі аспектілер қарастырылады: біріншілік мессенджерлер (гормондар, цитокиндер, нейротрансмиттерлер, өсу факторлары); рецепторлық белоктар, олардың лигандтары; екіншілік мессенджерлер (кальций, азот оксиді және т.б.); сигналдарды беру әдістері мен механизмдері; сигналомиканы коммерцияландыру үлгілері мен жобалары; адамның репродуктивті қызметін реттеуге арналған сигналдық жүйелер.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: эмбрионның дамуы мен қалыптасуы және жеке дамудың генетикалық заңдылықтары туралы білімді жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: эмбрионның даму кезеңдері; клеткалардың дифференциациялану процестері; дамудың эмбриогенетикалық және онтогенетикалық механизмдерін зерттеудің генетикалық тәсілдері мен әдістері; жеке дамудың генетикалық реттелуінің жалпы заңдылықтары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: адамның репродуктивті денсаулығы туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: ДДҰ репродуктивті денсаулық стратегиясы; жастар мен жасөспірімдердің репродуктивтік денсаулығы; отбасын жоспарлау және репродуктивтік денсаулығы; жыныстық жолмен берілетін инфекциялар; репродуктивтік денсаулығын алдын алу; қауіпсіз аборт; адамның репродуктивтік денсаулығының құқықтары; халықтың репродуктивтік денсаулығын сақтаудағы отбасы мен мемлекеттің рөлі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: клиникалық және зертханалық мәліметтер базасын статистикалық талдау үшін компьютерлік бағдарламаларды қолдану қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: генетика мен биомедицинада статистиканың әдістік амалдары; бағдарламалық қамтамасыз етуді (Statistica, SPSS, STATA) және бағдарламалау тілдерін (R, Python) пайдаланып статистикалық деректерді талдау; салыстырылған деректердегі айырмашылықтардың статистикалық маңыздылығын анықтау және нәтижелерді адекватты түрде түсіндіру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: иммунитеттің молекулалық-генетикалық негіздері туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: клеткалық және гуморальды иммунитет; иммуноглобулиндер, антигендердің генетикасы; тұқым қуалайтын иммунитет факторларын анықтаудың молекулалық-генетикалық әдістері; АВО қан тобы жүйесінің тұқым қуалауы; резус-факторы (Rh); адамның негізгі гистосәйкестік кешені (MHC), ұрықсыз жұптардағы HLA жүйесі; жүктіліктің иммуногенетикасы және токсикоз.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: иммунитеттің молекулалық генетикалық негізін және дәрілік препараттардың әсерінің жеке өзгергіштігін талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: организмның дәрілік препараттарға жеке реакциясына байланысты иммунитеттің тұқым қуалайтын факторларын анықтаудың молекулалық генетикалық әдістері; белгілі бір науқастың генотипін зерттеу негізінде дәрілік препараттарды және олардың дозалау режимдерін таңдауды дараландыру мүмкіндігі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тұқым қуалайтын аурулардың пайда болу заңдылықтарын және бедеуліктің генетикалық себептерін талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: генетикалық аурулардың молекулалық, биохимиялық, цитологиялық негіздері; аурудың тұқым қуалау түрін анықтау үшін шежіре құрастыру; патологияның популяциялық жиілігіне тұқым қуалайтын фактордың; тұқым қуалайтын аурулардың алдын алу, диагностикалау және емдеу әдістері; биоэтика қағидаттарын ескере отырып кәсіби қызметті жоспарлау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: молекулалық цитогенетикалық зерттеу әдістерін қолдануда, хромосомалық ауытқуларды талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: адам хромосомаларының құрылымдық және функциялық ерекшеліктері; хромосоманың молекулалық компоненттерінің өзара әрекеттесу механизмдері; хромосомалардың қайта құрылуы нәтижесінде жүйелі мутациялардың пайда болу механизмдері; тұқым қуалайтын аурулар мен бедеулікті диагностикалау үшін молекулалық цитогенетикалық әдістері (FISH, SKY, ПТР және хромосомалардың микроматрицалық талдауы).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: мутагенез және эпигенетикалық тұқымқуалаушылық заңдылықтарын талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: мутация процесінің теориялық және эксперименттік негіздері; тұқым қуалайтын патологиялардың себебі; эпигенетикалық тұқым қуалау заңдылықтарын және эмбриональды бағана клеткалардың дифференциациясының эпигенетикалық механизмдері; клеткадағы эпигенетикалық сигналдардың жүзеге асу механизмдері мен жолдары; бедеуліктің эпигенетикалық аспектілері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: репродукция механизмдерін және организмнің генетикалық заңдылықтарын талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: адамның жыныс жүйесінің қалыптасуы мен дамуын, ұрықтану және гаметогенез механизмдері;
эмбрион дамуының генетикалық механизмдері; дамудың эмбриогенетикалық және онтогенетикалық механизмдерін зерттеудің генетикалық тәсілдері мен әдістері; жеке дамудың генетикалық реттелуінің жалпы заңдылықтары
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: онтогенездегі адамның репродуктивті функцияларының дамуы мен көрінісі және эмбриондық дамудың генетикалық заңдылықтары туралы білімді жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: адамның жыныс жүйесінің қалыптасуы мен дамуы, ұрықтану және гаметогенез механизмдері; эмбрион дамуының генетикалық механизмдері; репродуктивті функцияларын және эмбрион мен ұрықтың дамуын зерттеудің генетикалық тәсілдері мен әдістері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: адамның репродуктивті сферасының психология негіздері туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: перинаталдық психология; ана болу психологиясы; репродуктивті сфераның психофизиологиялық механизмдері; репродуктивті сфераның психосоматикалық ерекшеліктері; репродуктивті сфера психологиясының негізгі ережелері; репродуктивті саулықтың бұзылуының психологиялық факторлары; репродуктивті сфера мәселелерімен психологиялық жұмыстың міндеттері; перинаталды және репродуктивті психотерапия.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: репродуктивті эндокринология негіздері туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: репродуктивті жүйенің әйел немесе ер түріне сәйкес қалыптасуына жыныс гормондарының әсері; ерлер мен әйелдердің репродуктивті жүйесінің жыныстық дамуының бұзылуы; эндокриндік ауруларының себептері және генетикалық механизмдері; эндокриндік ұрықсыздық; гормоналды тестілеу; репродуктивті эндокринологиядағы генетиканың рөлі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: репродуктивті функцияның іске асырылуында жыныстық гормондардың әсерін және психологиялық аспектілерін, сонымен бірге репродуктивті денсаулықтың мәселелерін талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: жыныстық дамудың типтік бұзылыстары мен жыныс мүшелер ауруларының себептері мен механизмдері; репродуктивті денсаулықтың бұзылуының мүмкін болатын психологиялық себептері; эндокриндік репродуктивті бұзылыстарды диагностикалауда гормондық тестілеудің нәтижелері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тератогенез заңдылықтарын және эпигенетикалық тұқымқуалауды талдау қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: мутация процесінің теориялық және эксперименттік негіздері; тұқым қуалайтын патологиялардың себебі; эпигенетикалық тұқым қуалау заңдылықтарын және эмбриональды бағана клеткалардың дифференциациясының эпигенетикалық механизмдері; клеткадағы эпигенетикалық сигналдардың жүзеге асу механизмдері мен жолдары; ұрықсыздықтың эпигенетикалық аспектілері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: адамның репродуктивті қызметінің барысы мен нәтижесіне психологиялық факторлардың әсері туралы білімді жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылатын болады: адамның биоәлеуметтік табиғаты; психосоматикалық бірлік; психосоматикалық бұзылулардың пайда болу теориялары; жеке тұлғаның тұқымқуалаушылық және преморбидті қасиеттері; әйелдер мен ерлердегі бедеуліктің психосоматикалық мәселелері; идиопатиялық ұрықсыздықтың психосоматикалық механизмдері; аурудың патогенезі; психологиялық ұрықсыздықты алдын алу, диагностикалау және емдеуі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: фармакогенетиканың молекулалық-генетикалық негіздері туралы білімдерін жүйелеу. Келесі аспектілер қарастырылады: ұрықсыздықты емдеудегі дәрілік заттардың фармакокинетикасы мен фармакодинамикасы; дәрілік заттарды метаболиздендіретін ферменттер гендерінің полиморфизмі; дәрілік зат тасымалдаушы белоктардың гендерінің полиморфизмі; дәрілік заттардың фармакологиялық нысаналарының белоктар немесе ферменттер гендерінің полиморфизмі; клиникалық тәжірибеде фармакогенетикалық тестлеудің практикалық маңызы.
Защита практики
Тәжірибенің мақсаты - зерттеуді жоспарлау және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Тәжірибе жеке, сонымен қатар ғылыми ұжымдар мен ғылыми мекемелердің құрылымдық бөлімшелері құрамында ғылыми-зерттеу жұмыстарын дайындау мен жүргізуді қоса, академиялық жұмыс дағдыларын қалыптастырады. Зерттеу практикасы ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу үшін заманауи ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып, үлкен көлемдегі мәліметтерді (нақты материал) жинауға және өңдеуге бағытталған.
Зерттеу практикасы барысында магистранттардың төмендегідей қабілеттері қалыптасады :
- ғылыми-зерттеу жұмысын жоспарлау;
- ғылыми әдебиеттермен өз бетінше жұмыс істеу: ғылыми дереккөздерді аннотациялау, рефераттар жасау-шолулар;
- тіл жүйесі және әдебиет дамуының негізгі заңдылықтары саласында өз бетінше ғылыми зерттеу жүргізу;
- ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу үшін заманауи ақпараттық ресурстарды пайдалану;
- ғылыми ақпаратты жинау, өңдеу, талдау және жүйелеу;
- отандық және шетелдік филология мектептерінің жаңашыл әдістерін қолдану;
- ғылыми зерттеу нәтижелерін дәлелді баяндау;
- ғылыми басылымды дайындау және редакциялау: тезистер, мақала.
Зерттеу практикасын өту кезінде магистранттар келесі аспектілерді қарастырады:
Зерттеу жұмысының теориялық негіздері. Филологиялық зерттеулердегі заманауи әдістер мен әдістер. Лингвистика және әдебиеттану саласындағы ғылыми және қолданбалы жобалардың тәуелсіз дамуы. Оқу-әдістемелік әдебиеттерді қалыптастыру ережесі. Ғылыми зерттеулер нәтижелерін интерпретациялау.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.