филология ғылымдары магистрі
Қазақ тіл білімінің ғылыми-теориялық негіздерін меңгерген ғылыми қызметкер; қазақ тілін екінші тіл ретінде оқытудың инновациялық әдістемесін игерген оқытушы; филологиялық қызметтің негізгі салаларындағы практикалық мәселелердің шешімін табу тәсілдері мен әдістерін (талдау-сараптау, практикалық лексикография, компьютерлік түрлі мәтіндермен көпаспектілі жұмыс жасау дағдыларын (публицистикалық, ресми-іскери, ғылыми стильдегі мәтіндерді құру, өңдеу, интерпретациялау, сараптау)), шешендік өнерге баулу техникасы мен әдістерін меңгерген маман даярлау.
Қолданбалы қазақ тіл білімі
7M02323
Филология
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1350000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Қазақ тілін ана тілі және екінші тіл ретінде оқытудың жаңа басым бағыттары: функционалдық, мәтінге негізделген коммуникативтік әрекет. Сондықтан қазақ тілі сабақтарының заманауи талаптары: тіл бірліктерінің мәтінқұраушы және көркем-мәнерлі функцияларын таныту негізінде құрылған жаңа білім мазмұны, грамматиканы функционалдық негізде оқытудың қолданбалы аспектілері теориялық тұрғыдан дәйектеледі. Оқытудың жаңа ғылыми теориялары, концепциялары талданып, олардың әдіснамалық негіздері, өзекті мәселелері анықталады.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
«Өміршеңдік», «тіл өміршеңдігі» ұғымдарына сипаттама жасау, қазақ тілінің өміршеңдігі үшін қажетті факторларды саралап, қaзіргі қaзaқ әдеби тілі мен қaзaқ тіл білімінің тaрихын бағалай келіп, қaзaқ әдеби тілінің тaбиғaтынa тән «өміршеңдік» теориясының зaңдылықтaры мен қоғaмдық сипaты ғылыми тұрғыдaн дәйектеледі. Қaзaқ әдеби тіліне қaтысты aйтылғaн ғылыми aнықтaмaлaрды қaрaстырa келе, қaзaқ әдеби тіліндегі бaсты құндылықтaрды aжырaтып aлу; қазақ диaспорaсы тілінің ерекшелігін сaрaптaу.
9
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Әлеуметтік лингвистикадағы негізгі теориялық мәселелер, тіл мен мәдениет байланысын, ұлттық құндылықтар негізін қазіргі лингвофилософиялық, лингво-аксиологиялық, лингвомәдени бағытта зерделеу; мәдениеттің ерекшеліктері мен белгілерін, адамзаттық мәдениеттің қазыналары және ұлттық құндылықтарды құрайтын негізді айқындап, қазақ ұғымындағы жаратылыс туралы таным, мәдениет көкжиегінің кеңдігі мен оның әлем мәдениетіндегі орнын, ерекшелігін анықтау, жүйелеу, саралау.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пән мазмұнында бұқаралық ақпарат мәтіндері немесе медиамәтіндер, қазіргі қоғамдық сана және тілдік жағдаят, медиа кеңістіктегі қоғам санасының жаппай қалыптасуы мен дамуына бұқаралық ақпарат құралдарының белсенді әсері, ақпарат материалдарының тілі арқылы тілдік жағдаяттың деңгейі және бұқаралық коммуникация түрлерінің лингвистикалық ерекшеліктері қарастырылады. БАҚ мәтіндері қазіргі таңда қазақ ұлттық тілінің жалпы жиынтық бейнесін көрсететін заманауи ұлттық әлем бейнесінің фрагменттері қиылысатын, өзара әрекеттесетін менталдық-тілдік кеңістік ретінде талданады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Қазақ әдеби тілінің жазу нормалары, сөз мәдениетін кодификациялайтын ортологиялық құралдар талданады. Тіл қолданысындағы уәжді, уәжсіз ауытқуларды нормалау үшін олардың дұрыс болуға тиіс базасы айқындалады. Қазақ тілін екінші тіл ретінде оқытуда сөздерді орынды, өз мағынасына сәйкес қолдану, сөйлемдерді дұрыс құрастыру, емле ережелерін сақтау, әдеби тілдің әр жанрына сәйкес стильдік тілдік бірліктерді дұрыс қолдану, әдеби тілдің лексикалық, грамматикалық, стилистикалық, орфоэпиялық, орфографиялық нормаларын меңгерту жолдары қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Прагматикалық сөйлеу және ойлау жүйесін қалыптастыру, адамның сөйлеу қызметіндегі прагматиканың шынайылығы мен ақиқатына қол жеткізу жолдары қарастырылады. Прагматика таңба мен қабылдаушы арасындағы қарым-қатынаспен қатар өзара әрекеттік сол аралықтағы үздіксіз құбылысты айқындап береді. Пән мазмұны: сөйлеу актілеріндегі қатысушылардың психологиялық қал-жағдайы, қарым-қатынас аясы, саяси-әлеуметтік жағдайы, пресуппозициясы, сөздің шынайылығы, әлемді танып білу көзқарасы. Осылардың негізінде жеке тұлғаның белгілі прагматикалық мәнге ие болатын таңбаларды таңдап алудағы, өз мақсатына жетудегі ментальдық ерекшеліктерді айқындау пәннің нысаны болып табылады. Түрлі тілдердегі сөйлеу актілерін салғастыру әдістері мен тәсілдері қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Салғастырмалы аспектідегі динамикалы синтаксис мәселелері, лебіздің коммуникативтік мақсатқа жетудің амал тәсілдері пән мақсатын айқындайды. Синтаксистік категориялардың әмбебаптылық және бірегейлік ерекшеліктері сараланады. Тілді тема-ремалық қатынастар негізінде оқыту - жүйелі, оралымды сөйлеуге апаратын әдіс-тәсіл екендігі дәлелденеді. Күрделі синтаксистік тұтастықтың темасын және ондағы доминант рематикалық бірліктерді айқындау арқылы категориялық жағдаятты тану жолдары салыстырмалы аспектіде қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пән тіл білімінің жаңа бағыты лингвомәдениеттану және линвоелтаным туралы ұғым, түсініктер қалыптастыруға бағытталған. Лингвоелтанымның лингвистикалық аспектілері, теориялық, практикалық қағидаттары жүйеленеді. Этномәдени константаларды екі немесе үш тілде өзара салыстыра отырып, ұлттық нышандарын айқындайтын, сол елдің болмыс-бітімін, тілдік ұжымның мінез-құлқы мен тұрмыстық ерекшеліктерін ажыратып көрсететін тілдік ұғымдар мен аялық білімдерін лингвоелтанымдық бағытта ажырата білуге дағдыландыру көзделеді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пән мазмұнында салғастырылып отырған тілдердің стильдік бояуларының ұқсастықтары мен айырмашылықтары; семантикалық, тіл құралдарының жалпы стильдік бөлініс, бейнелік пен көркемдік, синонимдік, антонимдік ерекшеліктері қарастырылады. «Ресурстар стилистикасының» лингво-салыстырмалы аспектісі жүзеге асады. Осы негізде салыстырылып отырған тілдердің стилінде көрініс тапқан ұлттық және мәдени-тарихи ерекшеліктер айқындалады. Бұл бағыттың негізгі мәселесі аудару тәжірибесінде бір мазмұнның, түсініктің, құбылыстың салыстырылып отырған тілде дәлме-дәл берілуі. Сонымен қатар семантикалық өріс құрылымдары, мәтін стильдері, тілдік құралдардың композиция ерекшеліктеріне қарай қызметі қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Құқықтық лингвистикадағы даулы мәтіндерге қазақ тілінде сот-лингвистикалық сараптама жүргізуге бағыттылған қолданбалы пән ретінде дәйектеледі. Даулы материалдағы дерек туралы мәлімдеме, пікір, баға, болжам және күман категорияларына прагматикалық, семантикалық, интерпретациялық, дискурстық, психолингвистикалық сараптамалар жасалады. Тіл біліміндегі жаңа бағыт ретінде қалыптасып келе жатқан лингвистикалық экспертология мен сот-лингвистикалық сараптаманың базалық ұғымдар жүйесі сараланады. Лингвоконфликтология мен инвективті лексика, өшпенділік тілі ұғымдарының аражігі сараланады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Қазақ тіл білімінің даму тарихында қолданбалы лингвистиканың зерттелуі, корпустық лингвистиканың ғылыми-теориялық сипаты, қазақ тілінің лингвистикалық корпусының құрылу тәжірибесі, корпус ұғымы, белгілеу, лингвистикалық корпустардың классификациясы, корпус құрудың қағидаттары қарастырылады. Корпус құрудың кезеңдері, әмбебап ұлттық корпустың құрылуы мен кеңеюі, жалпы қолданыстағы корпустар талданады. Әлемдік тіл біліміндегі озық тәжірибелерді басшылыққа ала отырып қазақ тіл біліміндегі корпус құру тәжірибесін біріздендіру жолдары сараланады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Функционалды лингвистиканың өзіндік ерекшелігі; тілді функционалды тұрғыдан зерттеуде басшылыққа алынатын ұстанымдар мен қағидаттар нақтыланады; қазақ тілін туыстас тілдермен салыстырмалы аспектіде сөз таптары, категориялар функционалды тұрғыдан сипатталып, әрқайсының өзіндік ерекшелігі көрсетіледі; анықтық/танықтық, темпоралдылық, меншік, т.с.с. функционалды-семантикалық өрістерінің ерекшелігі сипатталып, қосымшалар функционалды тұрғыдан сипатталады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Құқықтық лингвистика - тіл мен заң тоғысындағы түсініспеушіліктің алдын алуға бағытталған білімінің жаңа саласы. Осы мақсатта қазақ тіліндегі заң тілінің қалыптасуы, дамуы; нормативті-құқықтық актілердің тілі, олардың заң техника ережелері бойынша стильдік ерекшеліктері, заң мәтіндерінің лингвистикалық және грамматикалық құрылымы; терминдердің қолданысы; тұтынушының тілді дұрыс, адекватты қолдану ережелері; нормативті-құқықтық құжаттар стилінің қазіргі даму үдерістері пән мазмұнын құрайды.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мәтіннің прагматикалық функциясын, әртүрлі мазмұндағы мәтін құрудың аудитория алдында сөз сөйлеу үшін мәтіндерді дайындаудың ерекшеліктерін, шешен сөйлеу мәдениетін, аудиторияны зерттеу, қызықтыру тәсілдерін меңгерту көзделеді. Сапалы контент құру, заманауи копирайтингтегі сауаттылық мәселесі, креативті копирайтинг, креативтілікті дамыту, PR және жарнамалық мәтін құрудың прагматикасы қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пән мазмұны жалпы білім беру мекемелерінде қазақ тілін оқытудың ақпараттық-коммуникациялық технологияларын меңгертуді көздейді. Интернет жүйесіндегі қазақ тілін оқытуға арналған түрлі ғылыми-танымдық ресурстарға талдау жасаудың инновациялық әдіс-тәсілдерін меңгереді. Ақпараттық-коммуникациялық технология әдістері және білім беру ісіндегі витагендік технологияның ерекшеліктерін салыстырады, сыни ойлауын жетілдіреді. Алынған материалды практикада тиімді қолдана біледі. Әр түрлі мультимедиалық көздерден алынған ақпарат мен білімді одан әрі дамыту дағдысын игереді.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: