Филология саласында жоғары білікті, ғылыми-зерттеу, ғылыми-педагогикалық құзыреттілікке ие, әлемдік филологияның талаптарына сәйкес келетін, заманауи әдіснаманың, цифрлық ресурстардың негізінде зерттеу жүргізуге қабілетті ғылыми кадрларды даярлау.
Филология
8D02311
Филология
2
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттіліктерді, академиялық қарым-қатынас нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және өңдеу қабілетін дамыту; әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді құру: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, дәлелді (аналитикалық) эссе, зерттеуді негіздеу мен шолу, филологиялық түсініктемелер және т.б. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық, композициялық, стильдік ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау қабілетін дамыту. Оқу курсы олардың түрлеріне сәйкес зерттеулерді жүргізудің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылыми филологиялық зерттеу әдістерінің ерекшеліктерін, міндеттері мен жұмыс кезеңдерімен байланысты дұрыс таңдау.
12
Докторлық диссертация
Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады.<br/> Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік;<br/> 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру;<br/> 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды;<br/> 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету.<br/> 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD).<br/> <br/> <br/> Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ескі қазақ жазба ескерткіштерінің тілдік ерекшеліктерін талдаудың қабілеттерін қалыптастыру.<br/> Келесі мәселелер қарастырылады: ескі қазақ жазба ескерткіштері мәтіндеріндегі түркі сөздерінің лексика-семантикалық, фразеологиялық, грамматикалық қолданысын талдау; кірме сөздердің қолдану ерекшелігін анықтау; лексикалық тілдік бірліктердің қазіргі қазақ тілімен сабақтастығын анықтау; ҚТҰК-ның «Тарихи ішкорпустағы» https://qazcorpus.kz/ ескі қазақ жазба мәтіндеріне тілдік талдау жасау.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазақ тіл білімі тарихындағы ұлттық терминологияның қалыптасу тарихы мен тәжірибесін тереңдетіп меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тілі деңгейлері мен тіл білімі салалары бойынша қалыптасқан терминдердің тарихы, уәжділігі мен ғылыми негізі, қазақ тіл білімін одан әрі дамытудағы рөлі және бүгінгі қазақ тіл біліміндегі орны туралы жан-жақты, терең білімдер жүйесін меңгерту; түпнұсқада жазылған (http://ahmettanu.kz/) терминдерді талдау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ХХ ғасырдың басындағы қазақ тіл білімінің қалыптасуы мен даму кезеңдері туралы білімді жүйелеу, тереңдету. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тіл білімінің ғылым ретінде қалыптасуының алғашқы кезеңі және ондағы өзекті лингвистикалық мәселелер бойынша білімдерін жүйелеу; қалыптастыру; алғашқы әліппелер мен оқу құралдарында, терминология, емле, т.б. тақырыптарға арналған зерттеулерде қорытындыланған ғылыми тұжырымдарды меңгеру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – санаға сіңген этносқа тән құндылықтар мен мұраттардың, қызмет нормалары мен құлықтардың, сондай-ақ бағалау түсінігіндегі ұлттық ерекшеліктердің дүниенің құндылық бейнесі ретінде тілде сақталуын зерттейтін аксиологиялық лингвистиканың теориялық және әдіснамалық негіздерін игерту. Пән аясында аксиосфераның құрамын анықтайтын және құндылықтар иерархиясының қалыптасуына ықпал ететін аксиологиялық мәтіндік формалар қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – кеңес дәуіріндегі қазақ тіл білімінің қалыптасуы мен дамуы туралы білімдерін тереңдету және қазақ ғалымдарының тіл білімі салаларын дамытудағы рөлін таныту. Келесі мәселелер қарастырылады: лингвистикалық мектептердің қазақ тіл біліміне әсерін талдау; ғалымдардың ғылыми еңбектерін және кеңес заманында зерттелген қазақ тіл білімінің салаларын бағалау және түсіндіру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазақ әдеби тілінің түсіндірме сөздігін түзудің негізгі теориялық және практикалық ереже-ұстанымдарын меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ әдеби тілінің түсіндірме сөздігін түзудің негізгі ұстанымдары; макроқұрылымы мен микроқұрылымы; тілдік бірліктерді лексика-семантикалық және мәдени-семантикалық талдау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазақ лексикасының тарихи дамуын тіл тарихы
ел тарихы сабақтастығында қарастырудың ғылыми-зерттеу дағдыларын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тілінің сөздік құрамының қалыптасуы, дамуы туралы зерттеулерді талдау; қазақ лексикасын құраушы лингвистикалық арналарды анықтау; қазақ тілінің этногенезі мен глоттогенезі туралы зерттеулерді талдай отырып, өзіндік ғылыми тұжырым жасай алу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазақ тілі синтаксистік жүйесінің тарихи кезеңін тану дағдысын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: синтаксистік қатынастар мен грамматикалық формалардың, сөзжасамдық тәсілдер мен формалардың тарихи негізі; грамматикалық категориялардың тарихи парадигмасы; қазақ тілі синтаксистік жүйесінің тарихи кезеңі мен қазіргі кезеңінің ерекшеліктері және сабақтастығы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазақ лексикасының функционалдық, тарихи-семантикалық даму заңдылығының өзектілігін, тарихи-этимологиялық негізін анықтайтын байырғы түбірлердің этимологиялық реконструкциясын қолданудың дағдыларын қалыптастыру.
Келесі мәселелер қарастырылады: салыстырмалы-тарихи, ішкі, сыртқы реконструкция, сөзжасамлық модельдеу, морфемалық талдау әдістерін игеру; түбір морфеманың варианттылығын, фузиялық сипатын, морфологиялық, реликтілік құбылыстарын т.б. агглютинативтік үдерістің тарихи сипаттарын түсіндіріп беру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ХХ ғасыр басындағы қазақ әдеби тілі тарихын қалыптастырған жазба мұралардың тілін талдауды игерту. Келесі мәселелер қарастырылады: ХХ ғасыр басындағы әдеби тіл ерекшелігін ғылыми негіздеуді игеру; Шәкәрім шығармаларының әдеби тілдің функционалдық стильдерінің дамуына әсерін талдау; зертханалық жұмыстардың көмегімен жазбаша үлгілерді қалыптастырудағы «Қазақ» газетінің рөлін анықтау.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.