Ғылыми танымның әдістемелігі жайлы білімін айшықтауға, зерттеу аясындағы теориялық концепцияларды негіздеуге қабілетті, мамандарды университеттік дайындық мәселелері бойынша ғылыми және ғылыми –педагогикалық саласындағы құзіретті, аналитикалық және эксперименттік ғылыми іс-шараларда критикалық талдау дағдыларына ие, жоғары деңгейдегі мамандарды дайындау.
Шетел филологиясы (батыс тілдері)
8D02306
Филология
2
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттіліктерді, академиялық қарым-қатынас нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және өңдеу қабілетін дамыту; әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді құру: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, дәлелді (аналитикалық) эссе, зерттеуді негіздеу мен шолу, филологиялық түсініктемелер және т.б. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық, композициялық, стильдік ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау қабілетін дамыту. Оқу курсы олардың түрлеріне сәйкес зерттеулерді жүргізудің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылыми филологиялық зерттеу әдістерінің ерекшеліктерін, міндеттері мен жұмыс кезеңдерімен байланысты дұрыс таңдау.
12
Докторлық диссертация
Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады.<br/> Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік;<br/> 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру;<br/> 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды;<br/> 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету.<br/> 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD).<br/> <br/> <br/> Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – лингводидактиканың өзекті тенденцияларын білу ережелерінің жиынтығы ретінде әдістеменің мәнін дәлелдеу қабілетін қалыптастыру.Зерттелетін болады: лингводидактиканың заманауи теорияларын қолдана отырып, филология ғылымының дамуының негізгі ерекшеліктері мен заңдылықтарын, шетелдік филологияның негізгі принциптері мен парадигмалары, лингводидактикадағы ғылыми теориялар мен тұжырымдамаларды жүйелеу.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – филологияның негізгі парадигмалары мен ғылым мәселелерін дәлелді әрі кеңейтілген анализ жасау қабілеттерін қалыптастыру. Зерттелетін болады: тіл мен ойдың өзара әрекеттесуінің негізгі заңдылықтары, тіл мен қоғам, тіл мен мәдениет, филологияның негізгі әдістері және жалпы ғылыми парадигмалары, ғылыми идеялары мен концепцияларының нақты және теориялық білім жинақы және сыни тұрғыдан түсіндірілу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - аударма ісінде жаңашылдықтың заманауи теориялық және әдіснамалық аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторант: инновациялық технологияларды қолдана отырып, аударма техникасы туралы білімдерін көрсетуге; заманауи технологияларды қолдану арқылы инновациялық процесті модельдеу әдістеріне талдау жасауға; лингвистикалық зерттеулерде қолданылатын негізгі компьютерлік бағдарламаларды әр түрлі мақсаттарда қолдануға (лингвистикалық терминдердің анықтамаларын салыстырмалы талдау, терминологиялық корпус құру), зерттеу бағдарламаларын (SPSS, CLAN, PRAAT, SOLO) автоматты түрде ағылшынша-орысша және орысша-ағылшынша (PROMT, Translation Memory, ABBYY Lingvo), орысша-қазақша және қазақша-орысша аударуға (SOZDIK); машиналық аударманы қолдана отырып ғылыми зерттеулерді редакциялауға; ғылыми зерттеулерде нәтежиелі әрі инновациялық технологияларды, дәлелді пайымдар мен тұжырымдарды қолдануға құзіретті болады.Зерттелетін болады: инновациялық технология әдістері, лингвистикалық терминдердің анықтамаларына салыстырмалы талдау, терминологиялық корпус құру, зерттеу бағдарламалары (SPSS, CLAN, PRAAT, SOLO), ағылшын-орыс және орыс-ағылшын (PROMT, Translation Memory, ABBYY Lingvo), орыс-қазақ және қазақ-орыс автоматтандырылған аударма бағдарламалары (SOZDIK)
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазіргі әдебиеттанудың теориялық және әдіснамалық бағыттарын, компаративистиканың негізгі өкілдерінің іргелі жұмыстарын талдау қабілетін қалыптастыру.
Зерттелетін болады:
Қазіргі әдебиеттанудың әдіснамасы; поэтикадағы әдеби шығармалардың бейнелеу құралдарының жүйесі ғылыми бағыттың негізінде, әдебиеттанудағы салыстырмалы тарихи әдіс, психопоэтика, мифопоэтика, әдеби қызмет түрлері, әдеби шығарманы түсіндіру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – макросоциолингвистиканың тілдік құбылыстары мен лингвистикалық бірліктердің әлеуметтік факторлардың шарттылығын зерттейтін тіл білімінің саласы ретінде жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру.
Зерттелетін болды:тілдік қатынастар мен үдерістер, әлеуметтік белгілерге сәйкес ерекшеленетін (жасына, білім деңгейіне байланысты және т.б) ірі әлеуметтік бірлестіктерде – мемлекеттерде, аймақтарда, үлкен әлеуметтік топтарда болып жатқан жағдайлар.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - автоматтандырылған лексикографиялық жүйелерді ғылыми-зерттеу жұмысында қолдану қабілетін қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторанттың мәтіндегі анық және жасырын ақпаратты алуға бағытталған когнитивті-дискурсивті дағдыларды көрсетуге; лингводидактикада (шет тілін оқыту әдістемесін әзірлеу туралы ғылым), терминологияда (ғылыми-техникалық терминдерді жүйелеу және стандарттау туралы ғылым), аударма ісінде (аударма теориясы) және компьютерлік лингвистикада қолданылатын зерттеу әдістеріне талдау жасауға; табиғи тілдерді өңдеу жүйелері үшін компьютерлік сөздіктер құрастырудың теориялық және практикалық аспектілерін талдауға; дәстүрлі сөздіктердің машиналық нұсқасы болып табылатын сөздіктердің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтауға; әр түрлі лексикографиялық жүйелерді жүргізу үшін компьютерлік құралдарды және табиғи тілді өңдеу саласында мамандандырылған технологияларды қолдануға қабілеті артады.
Зерттелетін болады: лингводидактикада, терминологияда, компьютерлік лингвистикада қолданылатын зерттеу әдістерінің жіктелуі, сөздік түрлері, лексикографиялық жүйелерді жасауға арналған компьютерлік бағдарламалар.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – докторанттарда терминологияның тіл білімінің негізгі компоненті ретіндегі маіызды мәселелерін түсінуді, термин мағынасының тұжырымдамалық моделін құрастырудың негіздері туралы түсінік қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар келесі құзыреттіліктерді меңгертін болады:
1. гендерлік лингвистика, әлеуметтік лингвистика, мәдениеттану, негізгі концептуалды аппаратын, негізгі үдгілерін, дискурсивті сипаттамасын, сонымен қатар сөз қолданымның ерекшеліктерін, тіл иелерінің сөйлеу әрекетінің функционалды-стилистикалық ерекшеліктерін жүйелеу;
2. тілдік құралдарды орынды қолданумен байланысты лингвистикалық және мәдениеттану білімдері, дағдылар мен іскерліктер көлемін арттыру, қарым-қатынастың міндеттеріне сәйкес сөйлеу құралдарын саналы түрде қолдану, өз әрекеттеріңді жоспарлау және реттеу үшін тілдік варианттылықты ескере отырып, тілдің әртүрлі даму кезеңдерінің мәтіндерін лингвистикалық талдау жүргізу;
3. тіл біліміндегі ғылыми парадигмалардың типтерін жалпылау және топтастыру;
4. әртүрлі лингвистикалық мектептер мен бағыттарды ажырату, осы мектептердің өкілдері мен негізгі постулаттарын білу;
5. философия мен тіл білімінің өзарабайланысын түсіну; жалпы ғылымның және лингвистиканың эпистемологиялық проблемаларын түсіну;
6. жалпы ғылыми және лингвистикалық зерттеу әдістерін және теориялық және қолданбалы лингвистиканың терминдерінің метатілдік мазмұны туралы білімдер қолдану.
«Мета сөздік және лингвистикалық терминология» пәні докторанттарда лингвистиканың метатілінің негізгі компоненті ретінде терминология мәселелерін түсінуді қалыптастыруға, термин мағынасының концептуалды үлгісін құрастыру негіздеріне бағытталған.
Пәнді меңңгеру барысында келесі аспектілер қарастырылады:
Терминденудің когнитивті механизмі. Термин туындау және терминофиксация. Метатілдің лингвистикалық мәртебесі. Термин және терминэлементтің линвгистикалық мәртебесі. Терминологиялық жүйенің айқындау элементтері. Линвгистиканың терминологиялық аппараты. Кәсіби қарым-қатынас. Коммуникативті белсенділік. Терминнің ақпараттық сыйымдылығы. Терминнің қарым-қатынас үдерісіндегі делдал ретіндегі рөлі. Лингвистикалық терминдердің құрылысы мен семантикасы. Сөздікте лингвистикалық терминдерді теріп алу қағидалары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – тілдік әсер ету мен лингвопрагматика пәндері аясында лингвистикалық мәселелерді шешу және контекстік анализ жасау арқылы түрлі мәдениетаралық пәндермен жұмыс жасау дағдыларын меңгеру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар келесі құзыреттіліктерді меңгертін болады:
1. Алынған теориялық білімдерді тілдік, вербалды емес, мәдениетаралық және тұлғааралық қарым-қатынастың қолданбалы салаларында әрекеттің жаңа талаптарын ескере отырып, алынған білімдер, дағдылар және құзыреттіліктері шығармашылық түрде қолдана отырып, категорияларға бөлу;
2. жарнамалық мәтін немесе журнал және газет мәтіндеріне имплициттілік теориясы, сөйлеу актілері теориясы, пресуппозиция теориясы, сыпайылық теориясы аясында прагмалингвистикалық талдау жүргізу;
3. бұқаралық қарым-қатынас мәтіндерінің қыр-сыры мен тілдік ерекшеліктерін анықтау және заманауи БАҚ мәтіндерін дұрыс қабыдау және өндіруді көрсету;
4. БАҚ мәтіндерін лингвистикалық талдау дағдыларын, бұқаралық қарым-қатынас мәтіндерімен жұмыс істеу дағдыларын, әсіресе бірегей газет мәтіндерін, телевизиялық сұхбаттарын жасау және өңдеу дағдыларын көрсету;
5. негізгі прагмалингвистикалық концепцияларды, олардың авторларын, прагмалингвистиканың негізгі терминологиясын, БАҚ пен жарнама тілінің стилистикалық және лингвистикалық ерекшеліктерін түсіндіру;
6. ойлау мәдениетін, БҚ және жарнама мәтіндерін талдауға қабілеттіліктерін меңгеру және білімді ұсынатын негізгі ақпараттық-іздеу жүйелерімен, әртүрлі электронды ресурстармен, шетел баспасымен пән аясында лингвистикалық міндеттерді шешу және контекстуалды талдау жасау үшін жұмыс істеу дағдыларын көрсету.
Пән мақсаты. «Тілдік ықпал және лингвопрагматика: БАҚ тілі» пәні докторанттарда бұқаралық ақпарат құралдарының ерекшеліктері туралы теориялық түсініктер жүйесін қалыптастыруға бағытталған.
Пәннің оқытылуы кезінде келесідей аспектілер қарастырылады:
Бұқаралық қарым-қатынас мәтіндерінің қыр-сыры мен тілдік ерекшеліктері. Заманауи БАҚ мәтіндері. БАҚ мәтіндерінің лингвистикалық талдауы. Бірегей газет мәтіндері. Масс-медиа жанрлары. Лингвопрагматика. Телевизиялық сұхбат. Газет мәтіндерін жасау және өңдеу.
ҒЗЖ қорғау
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.