филология ғылымдары магистрі
Бағдарлама лингвистика, информатика, математика салалары бойынша білімі бар тіл білімі және және ақпараттық іздеу, машиналық аударма, терминология, лингводидактиканың да қазіргі практикалық міндеттерін меңгеру негізінде компьютерлік лингвистика саласы бойынша бәсекеге қабілетті білікті маман дайындауға бағытталған. Бірлескен бағдарлама болашақ маманның комьютерлік лингвистика саласында зерттеу-жобалау жұмыстарын орындау үшін өз бетінше әдістемелік инструментарий құру, жобалық жұмыстарды негіздеу, жүзеге асыру, ақпаратты талдау, синтездеу және верификациялау қабілеттерін қалыптастыруды көздейді.
Компьютерлік лингвистика
7M02306
Филология
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1400000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу үшін білім мен құзыреттілік жүйесін қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: ғылыми-зерттеу үдерісінің кезеңдері; лингвистикалық зерттеу әдіснамасы; кәсіби білімді жүйелеу, кеңейту, шоғырландыру, өзіндік ғылыми және зерттеу, жобалау жұмысы, картографиялау және библиография мен каталогтармен жұмыс істеу, ғылыми зерттеу әдістерін, әртүрлі әдістер мен технологияларды қолдану.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тілді үйренуде эмпирикалық бағытта корпустық лингвистиканың негізі, корпустық лингвистиканың концепциясы туралы білім беру, магистранттарға корпустық технологияның негізін мегерту, корпуспен жұмыстың жаңалығын игерту, лингвистика дәйектемесі тұрғысынан ғылыми зерттеу жүргізу үшін корпустың теориялық және практикалық мәнін көрсету болып табылады. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: лингвистикалық корпус түсінігі; корпустық лингвистика тарихы; шетел тілдерін оқытуда, аударма ісінде, лексикографияда және лингвистикалық зерттеулерде корпустардың қолданылу мүмкіндіктері мен жасалуының алғышарттары; лингвистикалық корпустар типтері және олардың жіктелу негіздемелері; тілдік корпус мәліметтердің корпустық қоры ретінде; корпустағы белгіленімдер т.б.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистика саласында мамандарды дайындау, өзіндік практикалық іс-әрекет үшін қажетті дағдыларды меңгеру; магистрлік диссертацияны орындау үшін қажетті ғылыми-зерттеу жұмысының принциптері мен әдістері туралы түсінік алу. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: қазіргі лингвистиканың қолданбалы аспектілері; терминтану және терминография қолданбалы лингвистиканың бағыты ретінде; тілдікт теория / сөйлеу теориясының әсер етуі; НЛБ (Нейролингвистикалық бағдарламалау) теориясы мен практикасы; квантитативті лингвистика; Қазіргі компьютерлік лингвистиканың негізгі бағыттары.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: студенттерді тілдің синтаксистік құрылымы мен оның семантикалық интерпретациясының формальды тәсілдерінің алуан түрлілігімен, сондай-ақ олардың пайда болу тарихымен таныстыру; синтаксистік теорияның дамуында негізгі рөл атқарған тілдік құбылыстар туралы түсініктерді қалыптастыру; студенттерде теориялық синтаксис және формальды семантика саласында заманауи ұғымдық аппарат пен аргументацияны қолдану дағдыларын дамыту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: тілдің синтаксистік құрылымы мен оның семантикалық интерпретациясының формальды тәсілдерінің көптүрлілігімен, сонымен қатар олардың пайда болу тарихымен танысу құжаттар мәтінінің фонетикалық, грамматикалық, семантикалық құрылымын сипаттау және моделдеу, атап айтқанда мәтіндік деректердің формальды модельдерін құру.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистикалық талдау кезінде математикалық әдістерді пайдалану, ақпараттық сұраныстарды талдау, жауаптарды синтездеу, тезаурустар дайындау және жүргізу, деректер банкін құру қабілетін қалыптастыру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: математика тілі, аксиоматикалық әдіс, математикалық талдау, ықтималдылық үлгілері, математикалық статистика, ақпарат және кодтау теориясы, математикалық логика, алгебра, геометрия және топология, грамматикалықтың математикалық теориясы, математикалық лингвистика.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: мәтін мен сөйлеуді туындату мен түсінудің негізгі әдіснамалық принциптері туралы білім қалыптастыру.<br/> Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: сөйлеуді туындату модельдері; әртүрлі коммуникативтік жағдаяттарды сөйлеуді туындату; түсіну тілдік белгілерді қайта кодтау ретінде; жаңғыртылған сөйлеу мен мәтінді өңдеудің технологиялары; жаңғыртылған сөйлеу мен мәтінді құрал-саймандық талдаудың негізгі әдістері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистикалық деректерді талдау үшін Python тілінің көмегімен деректерді визуализациялау әдістерін зерттеу,Python тілінің көмегімен машиналық оқыту нәтижелеріне талдау жүргізу және визуализациялау, машиналық оқытудың өлшемдерін анықтау қабілетін қалыптастыру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: Python тілінің көмегімен ғылыми деректерді визуализацияау; Python тілінің көмегімен машиналық оқыту; компьютерлік лингвистиканың заманауи бағдарламалық құралдары; топта жұмыстану құралдарымен жұмыс (репозиторий, міндеттер диспетчері, құжаттарды сақтау орны).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: компьютерлік лингвистиканың статистикалық міндеттерін орындау үшін Python тілінің қолданылуын зерттеу. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: функционалды бағдарламалаудың негіздері (функция, кері әсері, өзгермелі, шаблонмен салғастыру, Хинлей-Милнер типтерінің жүйесі, тип класстары); машиналық оқытудың негізгі ұғымдары (деректер нүктесі, қасиеттер векторы, оқыту таңдамасы, тестілік таңдама, кросс-валидация); функционалды стильдегі лингвистикалық алгоритмдер; Python тілінің көмегімен статистикалық әдістер.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жеке тілдік қоғамдастыққа тән әлемнің тілдік суретінің толық жүйелендірілген көрінісі болып табылатын сөздіктерді құрастырудың теориясы мен тәжірибесі ретінде лексикография туралы жүйелі түсінік қалыптастыру; сөздіктер типологиясын және оларды құрастыру принциптерін, оның ішінде компьютерлік сөздіктерді сипаттау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: практикалық және теориялық лексикографияны дамыту кезеңдері; сөздіктердің типологиясы; типологиялық сөздік параметрлері; сөздіктердің заманауи классификациясы; арнайы лексика сөздіктерінің типтік құрылымы; терминография.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – лингвистикадағы негізгі ғылыми парадигмалар мен қазіргі кездегі тіл туралы ғылымның бағыттары туралы ғылыми танымның жалпы теория-әдістемелік дамуына сәйкес ғылыми-кәсіби терең білім қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: жалпы ғылыми таным үдерісінде лингвистика дамуының заңдылықтары; лингвистикалық білім эволюциясының негіздері; жалпы лингвистиканың ғылыми парадигмалары концептуальды-терминологиялық аппараты (дискурс-талдау, контент-талдау және т.б.); басты бағыттар (структурализм, постструктурализм) және олардың қағидалары, постулаттары; қазіргі лингвистика ғылыми парадигмалардың түрлі жүйелері мен онтологиялық және эпистемологилық негіздері; тілді сипаттаудың интегралды парадигмасына өту келешегі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистикалық зерттеулерге арналған ақпараттық технологиялардың талдамасына байланысты аса маңызды білімді меңгерту және жалпылингвистикалық даярлығын тереңдету. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: тілдік мәліметтерді компьютерлік өңдеу құралдарын пайдалану, ойлауды компьютерлік моделдеудің жалпы қағидалары, компьютерлік білім теориялары, жасанды интеллект және оның лингвистикада қолданылуы, табиғи тілдің автоматтық талдауы, машиналық аударма және ақпараттық іздеу, ақпараттың дыбыстық енгізілуі, оқыту және анықтамалық тілдік ресуртарды құру, тілдік мәліметтерді тірек ететін кез келген функционалдық қосымшалардың талдамасы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ақпараттық жүйелерде мәтіндік ақпаратты өңдеу міндеттеріне қолданылатын есептік лингвистика әдістерін және алгоритмдерін меңгеру; есептеу лингвистикасының практикалық қолданылуын түсіну жүйесін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: компьютерлік зерттеулер әдістемесі мен әдістері; автоматты мәтінді өңдеу бағдарламаларын әзірлеу үшін қажетті негізгі лингвистикалық білімдер; ойлауды компьютерлік модельдеудің жалпы принциптері, автоматты мәтінді өңдеу принциптері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: құрылымдық лингвистиканың әдістерін лингвистикалық талдау Пәннің мақсаты нда қолдану үшін оның негізгі тұжырымдамаларын меңгеру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: құрылымдық лингвистиканың тарихы, құрылымдық лингвистиканың, структурализмнің пәні және теориялық тұжырымдары. Прага лингвистикалық үйірмесі, Копенгаген лингвистикалық үйірмесі (Глоссематика), Құрылымдық лингвистиканың америкалық мектебі (Дескриптивизм).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ақпараттық жүйелерді лингвистикалық қамтамасыз етудің негізгі принциптері туралы білім қалыптастыру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: тіл ақпаратты ұсыну құралы ретінде; ақпараттың белгілік түсінігі; табиғи-тілдік интерфейстер; сөздер мен сөйлемдерді талдау үдерісін автоматтандыру ыңғайы; жасанды тілдерді сипаттауды формалды әдістері; ақпараттық жүйелердегі деректерді өңдеу тілдері және ақпаратты ұсыну; ақпараттық жүйелерді лингвистикалық қамтамасыз етуді модельдеу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: машиналық оқытудың негізгі міндеттері мен әдістерін зерттеу, сондай-ақ мәтіндерді морфологиялық өңдеу міндеттерін шешу үшін оларды дұрыс пайдалану қабілетін қалыптастыру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: мәтінді автоматты түрде өңдеу; мәтінді автоматты түрде өңдеудің сатылары; табиғи тілді өңдеудің платформасы; мәтінді бірінші өңдеу; автоматты морфологиялық талдау; автоматты синтаксистік талдау; машиналық оқыту әдістері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты гуманитарлық ғылымдардың өзекті мәселелері мен әдістерін анықтау қабілетін қалыптастыру; гуманитарлық білімнің әртүрлі салаларына нақты ғылым әдістерін қолдану. Пәнді оқу кезінде келесі мәселелер қарастырылады: филологиядағы нақты және сандық әдістер; түсініктеме түрлері: мәтінді талдаудың әртүрлі түсініктеме тәсілдері; интернет-ортадағы мәтіндерді электронды түрде ұсыну мәселелері: мәтіндік мәселелер және сандық әдістер; әлеуметтік желілер және оларды мәтін құрылымын сипаттау үшін қолдану.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ауызша және ғылыми сөйлеу тілінің тиісті стилінде коммуникацияны жүзеге асыруға, тиімді жазбаша және ауызша қарым-қатынас дағдысын меңгеруге, коммуникативтердің ниетіне байланысты коммуникациялық стратегияны және сөйлеу мінез-құлық тактикасын қалыптастыруды, магистранттарды семиотиктік ұғымдарды белгілермен және белгілер жүйелерінің ғылымы ретінде таныстыру; әртүрлі белгілер туралы, семиотика мен лингвистика арасындағы қарым-қатынас туралы түсінік беру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: семантиканың пәнінің дуальділігі; семантиканың екі тұжырымдамасы: тар және кең. күшті және әлсіз семантикасы; «сөйлеу актісі» ұғымы; сөйлеу құзіреті; сөйлеу актілерінің функциялары (білік күштері), зияткерлік мақсаттар; сөйлеу әрекеттерін зияткерлік мақсаттарға қарай жіктеу; сөйлеу актілерін жіктеу негіздері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: барлық деңгейдегі тілдердің әмбебап және бірегей типологиялық сипаттамаларымен танысу. Нақты тілдің типологиялық сипаттамаларын, сондай-ақ нақты тілдік типке жататын типологиялық белгілердің басқа түрлерінің тілдік тәсілдерін қарау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: тілдерді салыстырудың басқа бағыттары арасындағы қазіргі заманғы типологиялық тіл білімінің орны: Салыстырмалы-тарихи және ареалдық тіл білімі; теориялық ережелер мен Типологиялық зерттеулердің қазіргі заманғы әдістері; тілдердің төрт түрінің типологиялық сипаттамасы: флективтік, агглютинативті, оқшаулаушы және инкорпорациялаушы; туыстық және туыстық емес тілдерді салыстыру; нақты тілдік материалды типология әдістерімен талдау.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.