жаратылыстану ғылымдарының магистрі
Жаңа физикалық құбылыстар мен заңдылықтарды анықтауға, зерттеуге және модельдеуге байланысты терең білімді, инженерлік физика саласында әртүрлі мақсаттағы жаңа технологияларды, аспаптарды, құрылғылар мен материалдарды әзірлеу, жасау және енгізу үшін қажетті дағдылар мен іскерліктерді меңгерген жоғары білікті мамандарды даярлау.
Техникалық физика
7M05305
Физика-техникалық
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1400000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - Тарихи динамика негізінде және тарихи өзгермелі әлеуметтік-мәдени контексте қарастырылады. Арнайы философиялық талдау пәні болып табылатын ғылым феноменінің мәселелерімен таныстырып, ғылымның тарихы мен теориясы, ғылым дамуының заңдылықтары және ғылыми білімнің құрылымы, ғылымның мамандық және әлеуметтік институт ретіндегі ерекшеліктері, ғылымның қоғам дамуындағы рөлі туралы туралы білім қалыптастырады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – жоғары сапалы және бәсекеге қабілетті ғылыми зерттеулерді жоспарлау және өткізу үшін қажетті дағдыларды қалыптастыру. <br/> Курс ғылыми зерттеу үдерісінің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. <br/> Пән ғылыми әдістердің негіздерін, ғылыми жарияланымдарды және жобаларды дайындау мен шолу ережелерін зерттеуге бағытталған. Ғылыми эксперименттерді жоспарлауға, зерттеу нәтижелерін ұсынуға және коммерцияландыруға, ғылыми жобаларды дайындауға, ұсынуға ерекше назар аударылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу үшін білім мен практикалық дағдылар жүйесін қалыптастыру. Пән ғылыми зерттеулер жүргізу процесін; мақсаттары мен міндеттеріне барабар зерттеу әдістерін таңдауды; ғылыми құжаттамаға қойылатын талаптарды; ғылыми зерттеулерде жасанды интеллектті пайдалану үрдістері мен перспективаларын; ғылыми зерттеулер нәтижелерін коммерцияландыру процесін зерделеуге бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: Thomson Reuters, Scopus базаларының рецензияланатын журналдарында ғылыми мақалаларды жариялауға дайындау және зерттеу тақырыбы бойынша ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу үшін жүйелі білім мен іскерлікті қалыптастыру<br/> Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: <br/> 1. анықтамалық ақпаратты талдау және салыстыру, ұйымда қабылданған стандарттарға сәйкес қажетті есептерді орындау; техникалық және нормативтік құжаттаманы қолдану;<br/> 2. жаратылыстану жаңалықтарын сыни бағалау, оларды техникалық физикада қолдану перспективаларын ұсыну;<br/> 3. ғылыми зерттеулердің нәтижелерін дәлелдеу, ашық баспасөзде жариялау мақсатында оларды ғылыми мақала түрінде өңдеу және ресімдеу; <br/> 4. білім беру мекемелерінде ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-эксперименттік жұмыстар жүргізу; оқу процесіне және өндіріске енгізу үшін зерттеу деректері негізінде практикалық ұсыныстар әзірлеу;<br/> 5. күнтізбелік жоспарларды, техникалық тапсырмалар мен ерекшеліктерді жасай отырып, инновациялық жобалар үшін есеп дайындау және өтінімдерді қалыптастыру үшін техникалық құжаттамаға сараптама жүргізу.<br/> <br/> Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: ғылым әдіснамасы туралы жалпы түсінік. Әдіснаманың философиялық деңгейі. Эмпирикалық және теориялық танымның құрылымы, формалары мен әдістері. Заманауи әдіснамалық тәсілдер. Теория, әдіснама және әдістеме, олардың өзара байланысы. Пән мен әдістің өзара байланысы. Педагогикадағы зерттеу: мәні, әдіснамалық аппарат. Ғылыми-педагогикалық зерттеу әдістемесі. Зерттеу әдістерінің жіктелуі. Қолданылатын әдістемелердің сенімділігіне, дұрыстығына және сезімталдығына қойылатын талаптар. Ғылыми-педагогикалық зерттеудің түрлі әдістерін қолдану технологиясы мен этаптары. Зерттеу нәтижелерін өңдеу, талдау және түсіндіру. Ғылыми жұмыстың қорытындысын рәсімдеу және ұсыну. Білім беру мекемелерінде тәжірибелік-эксперименттік жұмыстарды ұйымдастыру.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
4
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: классикалық және қазіргі заманғы физиканың негізгі ұғымдарын, заңдарын, теорияларын олардың ішкі өзара байланысы мен тұтастығын зерттеу.<br/> Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. физиканың қазіргі жай-күйі мен келешек дамуын, сондай-ақ бейінді пәндерде қызығушылық тудыратын инженерлік мәселелерді түсіндіру;<br/> 2. экологиялық және экономикалық қауіпсіздік мәселелерін ескере отырып, инженерлік шешімдердің әлеуметтік контекстке және қоршаған ортаға әсерін түсіну;<br/> 3. техника саласында жаңа ақпараттық және коммуникациялық технологиялардың көмегімен қазіргі заманғы физика теорияларын практикалық тәжірибеде қолдану мүмкіндіктерін талдау; <br/> 4. техникалық физикада қолданбалы ғылыми есептерді қою, қалыптастыру және шешу үшін алған білімді қолдану;<br/> 5. бастамашылық, кәсіпкерлік рух және табысқа ұмтылу және жаңа жағдайларға бейімделу, өз бетінше және пәнаралық топта жұмыс істей білу.<br/> <br/> Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Физиканың жалпы концепциялары. Кеңістік-уақыт симметриясы: инвариант және сақталу заңдары. Симметрияның спонтанды бұзылуы. Асқын өткізгіштігі. Бозе-Эйнштейннің конденсациясы. Лазерлік салқындату және магнитті тұзақтар. Наноқұрылымдар. Спинтроника. Спинтронды аспаптардың принциптері. Классикалық және кванттық компьютерлер. Хаос. Көбелектің әсері. Хаостың таралуы және модельдеу. Космология. Хаббл Заңы. Үлкен жарылыс. Физикалық әлем. Жұлдыздар мен қара тесіктер. Басқарылатын термоядролық синтез. Тірі жүйелер физикасы. Тіршіліктің пайда болуы және биологиялық даму мәселелері. Энтропия және тұрақты даму. Энтропия, ықтималдық және ақпарат.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: конструкторлық құжаттаманың бірыңғай жүйесі негізінде конструкциялар мен құрылғылардың жылу режимдерін есептеу қабілетін қалыптастыру.<br/> Мазмұны: Аспаптар мен құрылғылардың жылу режиміне қойылатын талаптар. Құрылымдардағы жылуалмасу ерекшеліктері. Құрылғылардың сенімділігін арттыру мәселелері. Күрделі жүйелердегі температура өрістерін есептеу принциптері.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: жылуфизикалық процестер жүйесіндегі газдың құрылымы мен құрамын анықтау; газ фазасындағы процестерге зерттеулер жүргізу; жылуфизикалық құбылыстар ағымының заңдылығын зерттеу; физикалық процестердің сандық сипаттамаларын өлшеу.<br/> Мазмұны: Сұйық және газ тәрізді орталардың әртүрлі қасиеттері. Конформды бейнелеу әдісі бойынша қанат профилін орау мәселесін шешу. Жуковский-Чаплыгин постулаты. Өлшемсіз параметрлер және олардың мағынасы.
4
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: қозғалмайтын және қозғалатын орталарда жылу мен массаны тасымалдаудың негізгі физикалық модельдерін анықтау қабілетін қалыптастыру; жылу және масса ағындарын, температура өрістерін жылумассаалмасу процестерін эксперименттік зерттеу әдістерімен есептеу.<br/> Мазмұны: МГД-идеалды орта үшін теңдеулер. Магнит өрісінің «Қатуы». Соңғы амплитудадағы Альфвен толқындары. Магниттік гидродинамикадағы үзіліс ағындар. Негізгі теңдеулер.
4
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: әртүрлі материалдардың ағымы кезінде кернеулі-деформацияланған күйді және ішкі кернеулердің жұмысын есептеу қабілетін қалыптастыру.<br/> Мазмұны: Реологиялық сұйықтардың жіктелуі. Тұтқыр серпімді материалдар. Фойхт моделі. Максвелл моделі. Реостабильді және реостабильді емес реологиялық сұйықтардың сипаттамаларын эксперименттік анықтау. Құбырдағы реологиялық сұйықтардың ағыны.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: физикалық есептерді шешуде және физикалық құбылыстарды модельдеудің эксперименттік деректерін өңдеуде есептеу әдістері мен математикалық алгоритмдерді қолдану дағдыларын қалыптастыру.<br/> Мазмұны: Математикалық модель. Негізгі ұғымдар. Жіктеу. Математикалық модельдеудің принциптері, кезеңдері. Сандық интеграция және саралау әдістері. Интерполяциялық типтегі квадратуралық формулалар.
6
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: технологиялық процестердің заңдылықтарын сипаттау үшін оңтайлы модельдеу әдістерін таңдау қабілетін қалыптастыру<br/> Мазмұны: Термиялық жарылыстың тұрақты күй теориясы: экспоненциалды кеңею; жалпақ ыдыс ерітіндісі; цилиндрлік және сфералық ыдыстар үшін теңдеулердің түрі. Технологиялық процестерді оңтайландыру әдістері. Әртүрлі отынның жану мәселесінің физикалық модельдері. Жану камерасындағы жану процесінің математикалық модельдері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
4
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: Табиғат пайдаланудың экологиялық проблемаларын, қолайсыз әсердің себептері мен салдарларын және қоршаған ортаның антропогендік ластану көздерін анықтау тәсілдерін, қоршаған орта объектілерінің жай-күйін және аумақтар мен объектілердің экологиялық қауіпсіздігін есепке алу және бағалау қағидаларын білуді қалыптастыру. <br/> Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: <br/> 1. қоршаған орта мониторингін ұйымдастыру, құрылымы және тағайындау негіздерін түсіну; <br/> 2. табиғи ортаның жай-күйін және басым бақыланатын параметрлерді бағалау өлшемдерін қолдану; <br/> 3. экологиялық мониторингті іске асырудың тәсілдері мен құралдарын түсіндіру; <br/> 4. ластану көздерінің параметрлерін бақылау және жерде қамтамасыз ету әдістерін меңгеру; <br/> 5. адамның шаруашылық қызметінің нәтижесінде туындайтын экологиялық проблемаларды талдау. <br/> <br/> Климаттың өзгеруі, энергетика және адами әлеуетті дамыту мәселелерінің өзара байланысы. Экологиялық мониторингтің мақсаты және оның түрлері, бақылау және жерүсті қамтамасыз ету, басқару және кері байланыс әдістерінің жүйесі, бақылау әдістері. Экологиялық мониторинг және экологиялық бақылау. Орта (физикалық, экологиялық, әлеуметтік экологиялық анықтамалар). Қоршаған ортаның сапасы. Қоршаған орта сапасының нормативтері, олардың жіктелуі. Қоршаған ортаның сапасын нормалау. Экологиялық нормалау.
4
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: материалдық және энергетикалық ресурстарды тиімді пайдалану теориясы саласында магистранттарда білімді қалыптастыру; техникалық физикадағы энергия және ресурс үнемдеуші процестерді моделдеу теориясымен және практикасымен, энергетикалық өнеркәсіп қалдықтарын кәдеге жаратудың заманауи технологияларымен жұмыс істеу дағдыларын меңгеру.<br/> Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: <br/> 1. Қондырғылардың, технологиялық кешендердің, зауыттар мен кәсіпорындардың, электр станцияларының, коммуналдық кәсіпорындардың ресурстық және энергетикалық тиімділігін бағалау;<br/> 2. энергия және ресурс үнемдеудің қазіргі заманғы әдістері мен құралдарын; ресурс үнемдеу және ресурс үнемдеуші технологиялар теориясының негізгі ұғымдарын; энергия тұтынудың, энергия үнемдеудің және энергия ресурстарын тиімді пайдаланудың тәсілдері мен құралдарын пайдалану;<br/> 3. энергия және ресурс үнемдеуші жүйелерді талдау және оңтайландыру әдістерін негізді таңдау; <br/> 4. ресурс үнемдеуші жүйелерді құру нәтижелерін талдау және интерпретациялау; <br/> 5. аралық өнімдердің неғұрлым толық пайдаланылуын қамтамасыз ететін жаңа технологиялық процестерді әзірлеу мүмкіндігі мақсатында олардың құрамы мен қасиеттерін бағалауды орындау; <br/> 6. тәжірибелік деректерді статистикалық өңдеуді жүргізу.<br/> <br/> Қоршаған ортаға технологиялардың жалпы антропогендік әсері. Қоршаған ортаны ластаудағы энергетикалық процестердің рөлі. Энергетикалық процестердің қоршаған ортаға зиянды әсерін төмендету. Қазіргі энергетикалық технологиялар. Энергия үнемдеу проблемасының жағдайы, оның заңнамалық аспектілері. Энергия тұтынудың нормалануы және рационалды режимдері. Энергетикалық зерттеулер өндірісіне арналған бағдарламалар мен техникалық тапсырмалар. Табиғат қорғау қызметіндегі басымдықтар. Биосфераның даму заңдылықтары және экологиялық тепе-теңдікті сақтау шарттары. Қоршаған ортаның экологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету. Энергия және ресурс үнемдеудің әдістері мен құралдары. Энергия және ресурс тасымалдаушыларды жоспарлау, басқару және бақылау әдістемесі. Тиімді энергия үнемдеуші технологиялар.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: Заманауи ақпараттық технологиялардың көмегімен энерготехникалық процестерді диагностикалаудың теориялық және қолданбалы есептерін өз бетінше шешуді үйрету. Техникалық диагностикалаудың қолданбалы және фундаменталды есептерін талдауға негізделген энергетикалық құрылғының жұмыс жасау мүмкіндіктерін анықтау саласында білімге, машықтар мен тәжірибені игеру. <br/> Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: <br/> 1. пайдалануға құралдармен және құрылғылармен диагностикалау; <br/> 2. диагностикалау кезінде қолданылатын әдістер мен құралдар; <br/> 3. диагностика нәтижелері бойынша құжаттама жасау <br/> 4. жылу және электр энергиясын өндіру жүйелерінің негізгі қасиеттері мен сенімділік параметрлерін есептеуді жүргізу <br/> 5. тәуекелді бағалаудың негізгі сапалық және сандық әдістерді қолдану. <br/> <br/> Энерготехникалық процестерді диагностикалау әдістері. Жылу мен электр энергиясын өндіру жүйелерінің сенімділік параметрлерін және негізгі қасиеттерін есептеуде, бағалауда қолданылатын математикалық түсініктер, кері қатару физикасының элементтері, техникалық жүйелердің сенімділігінің құрылымдың сызбалары мен олардың есебі; сенімділікті арттырудың басты әдістері мен жылу және электр энергиясының өндірілу жүйелерінің қауіпсіздігін бағалау үшін сенімділік теориясын қолдану мысалдары; техногенді рисктерді талдау мен бағалау әдістемелері; рискті бағалаудың негізгі сапалық және сандық әдістері; сенімділікті, риск пен қауіпсіздікті бағалау әдістері. Тестті және функционалдық диагностикалау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: таңдалған ғылыми бағыттың міндеттерін шешуде ғылыми дүниетаным элементтерін қолдану қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Ғылыми және ғылыми-техникалық революциялар. Жаһандық процестер және олардың динамикасы. Елдер мен өңірлердің даму динамикасы мен бәсекеге қабілеттілігін талдау. Космология. Салыстырмалылықты тексеру. Гравитациялық толқындар. Антигравитация.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: Thomson Reuters, Scopus базасында жариялау үшін мақалаларды дайындау дағдыларын қалыптастыру.
Мазмұны: Академиялық ғылыми мәтіннің ерекшеліктері. Мақала зерттеу жобасының өнімі ретінде. Жаңалық мәселесі. Сандық және сапалық зерттеулердің нәтижелері бойынша мақалаларды дайындау ерекшеліктері. Ғылыми мәтінді құрудың негізгі алгоритмі: тезис - дәлел-қорытынды. Ғылыми мәтіндегі дәйексөз. Плагиат.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: құрылымдардың жылулық режимдерін есептеуді жүзеге асырудың практикалық дағдыларын дамыту
Мазмұны: Аспаптар мен құрылғылардың конструкцияларындағы жылу алмасу ерекшеліктері. Аспаптар мен құрылғылардың жылулық жағдайларын қамтамасыз ету жүйелерін құру принциптері. Аспаптар мен құрылғылардың жылу бақылау жүйелерін құру принциптері. Күрделі жүйелердегі температуралық өрістерді есептеу принциптері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистранттарда конструкциялардың жылу режимдерін есептеуді жүргізу, конструкторлық құжаттар номенклатурасының және аспаптарды конструкциялау процесін ұйымдастырудың негізгі сұрақтары негізінде жылу құрылғыларын өндіру мен дайындау сатысын тексеру үшін икемділік пен дағдыларды қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. пайдаланудың нақты жағдайларында схемалардың негізгі конфигурацияларын талдау;
2. жылу, конструктивтік және экономикалық көрсеткіштерді ескере отырып, аппаратураны термостаттау және термореттеу жүйелерінің тиімділігін бағалау;
3. қоршаған ортаның өзгеретін температурасы жағдайында құрылғылардың сипаттамаларын жылулық реттеу тәсілдерін меңгеру; аспаптардың сенімділігін арттыру үшін диагностикалау әдістерін қолдану;
4. өлшеудің талап етілетін дәлдігін қамтамасыз ететін жүйелерді таңдаумен техникалық аспаптарды, жүйелер мен кешендерді баптау, баптау және тәжірибелік тексеру бойынша бақылауды жүзеге асыру;
5. жылу сұлбаларын физика-математикалық әдістерді және объектілер мен процестердің параметрлерін оңтайландыру үшін қолданбалы бағдарламалар пакеттерін пайдалана отырып моделдеу.
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Аспаптар мен құрылғылардың жылу режиміне қойылатын талаптар. Аспаптар мен құрылғылардың конструкцияларындағы жылуалмасу ерекшеліктері. Аспаптар мен құрылғылардың жылу режимін қамтамасыз ету жүйелерін құру принциптері. Аспаптардың құрылымдарын микроминиатюр және біріздендіру мәселелері. Аспаптардың сенімділігін арттыру мәселелері. Аспаптарды салқындатудың тиімді жүйелерін әзірлеу мәселелері. Аспаптар мен құрылғыларды термореттеу жүйелерін құру принциптері. Күрделі жүйелердегі температуралық өрістерді есептеу принциптері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: энергетикалық және жылутехнологиялық қондырғыларда жылу және масса алмасу процестерін терең зерделеу және жылу модельдерін пайдалана отырып қолданбалы инженерлік міндеттерді шешудің инженерлік әдістерін меңгеру
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. Фурье теңдеуі түрінде жылудың математикалық моделін құру;
2. жылуалмасу үрдістерін математикалық модельдеу әдістерін; жылу ағындарын параметрлік идентификациялау нәтижелерінің қателіктерін бағалау әдістемесін меңгеру .
3. жылуөткізгіштіктің кері есебін қою және шешу әдісін таңдау
4. әртүрлі қабылдағыштардың типтері үшін жоспарлау нәтижелерінің қателіктерін бағалау әдіснамасын қолдану дене жүйелерінің шекаралық жағдайын анықтау бойынша ғылыми зерттеулер жоспарын құру және ғылыми зерттеулердің орындалу барысын бақылау.
5. денелер жүйелеріндегі күрделі жылу алмасудың негізгі параметрлерін анықтау бойынша ғылыми зерттеулерді жоспарлау.
Фурье теңдеуі түріндегі жылутөткізгіштің математикалық моделі, дәл және жақындатылған аналитикалық шешімдер. Дискретті математикалық модельдер. Жылу ағынының әр түрлі қабылдағыштарындағы жылудың айырымдық модельдері. Дифференциалдық айырымдық модельдер негізінде жылутөткізгіш есептерін сандық шешу; жиынтық қателіктің құрылымы. Жылуөткізгіштіктің кері есептері. Жылу ағынының қабылдағыштарында жылу алмасу моделін параметрлік сәйкестендіру әдісімен жылу ағынын қалпына келтіру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: стационар және стационар емес диффузиялық араласу үшін практикалық есептерді шешуде көпкомпонентті диффузияның физикалық шамаларын өлшеу дағдыларын қалыптастыру.
Мазмұны: Көпкомпонентті газ қоспаларындағы диффузияның сипаттамасы. Диффузияның эффективті коэффициентін енгізу. Көпкомпонентті диффузиядағы молекулалық және гидродинамикалық тасымалдау. Көмекші құралдар мен жабдықтар. Балласты газ әдісі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: төмен температурада зерттеудің заманауи әдістерін меңгеру
Мазмұны: Төмен температуралар жағдайында өлшеудің ерекшеліктері. Нақты газдың газ термометриясы. Газ термометрлерінің конструкциялары, олардың сипаттамалары. Газ термометрін криофизикалық тәжірибеде қолдану. Жартылай өткізгіш негізіндегі жұмыс істейтін кедергілік термометрлер. Салқындату және төмен температураларды алудың физикалық негіздері. Изоэнтропиялық кеңею.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: классикалық және қазіргі физиканың негізгі идеяларының, заңдарының, теорияларының мәнін олардың ішкі байланысы мен тұтастығында негізгі идеялардың мәнін ашу қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Физикалық квалиметрия негіздері. Құбылыс моделі. Шекті жағдайларды талдау. Жалпы табиғи жіктеу жүйесі. Бағалау кеңістігі. Табиғи координаттардың инварианттармен байланысы. Арнайы салыстырмалылық аксиомалары. Релятивистік динамика.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: термодинамикалық тепе-теңдікке жақын қайтымсыз процестерді сипаттау үшін модель таңдау қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Жергілікті тепе-теңдік принципі. Тепе-теңдік емес жүйенің негізгі термодинамикалық теңдеуі Онсагердің сызықтық теориясы. Тепе-теңдік емес қайтымды күйлерінің микроскопиялық тұрақтылық принципі. Кюри принципі. Стационарлық күйлердің тұрақтылығы және Ле-Шателье принципі. Термодинамикалық әдістің ауытқуы және қолдану шекаралары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: инженерлік және кәсіби есептерді шешу дағдыларын дамыту
Мазмұны: Қолданбалы физиканың инженерлік білім беру жүйесіндегі рөлі. Физикалық зерттеу әдістерін қолданатын заманауи бақылау әдістері. Іргелі және қолданбалы зерттеулер арасындағы байланысты қарастыру. Кәсіби қызметте физикалық заңдылықтарды қолдану. Нақты технологиялық және практикалық есептер үшін физикалық есептерді шешу
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - жылуфизикалық процестер жүйесіндегі газдың құрылымы мен құрамын анықтау; газ фазасындағы процестердің зерттеулерін жүргізу, жылуфизикалық құбылыстардың өту заңдылықтарын зерттеу, физикалық процестердің сандық сипаттамаларын өлшеу.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. жылуфизикалық шамаларды өлшеудің эксперименталды әдістерін қолдану;
2. қателіктің берілген дәлдігі үшін қажетті өлшеу құралдарын таңдау;
3. заманауи физикалық зертхананың құралдарымен және жабдықтарымен жұмыс істеу;
4. тәжірибелік деректерді статистикалық өңдеуді жүргізу;
5. негізгі байқалатын табиғи және техногендік құбылыстар мен әсерлерді іргелі физикалық өзара іс-қимыл тұрғысынан түсіндіру.
Сұйық және газ тәрізді ортаның әр түрлі қасиеттері. Конформалық бейнелеулер әдісі бойынша қанатты профильдің ағу есебін шешу. Постулат Жуковский-Чаплыгин. Вавье-Стокс динамикасының теңдеулері. Өлшемсіз параметрлер және олардың мағынасы. Рейнольдс саны. Ұқсастық теориясының негіздері. Дөңгелек түтікте тұтқыр қысылмайтын сұйықтықтың қозғалысы. Пуазейль заңы. Рейнольдстың үлкен сандарындағы ағымның ерекшеліктері. Шекаралық қабат туралы түсінік. Прандтль теңдеуі. Блаузиустың есебі. Энергияны үнемдеу облысындағы қр саясаты және турбулентные қозғалыс. Рейнольдс тәжірибесі және критикалық сан. Орташаланған турбуленттік қозғалыстың Рейнольдс теңдеуі. Буссинеск формуласы. Прандтль гипотезасы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: температура өрістерін, жылу ағындарын және массаны есептеу үшін қозғалмайтын және қозғалатын орталардағы жылумассалмасу процестерінің негізгі физикалық модельдерін таңдау және зерттеу.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. өткізгіш ортадағы ағыстар теориясының негіздерін түсіну;
2. техникалық есептерді шешу үшін жылуалмасу процестерін сипаттау кезінде тұтас орта механикасының теориясын пайдалану;
3. сұйық пен газдың нақты ағыстарын зерттеу және түсіндіру үшін магнитгидродинамикалық процестердің автомодельді теңдеулері мен әдістерін қолдану;
4. жылуалмасу үрдістерінің үлгілеріне негізделген жылу және масса ағындарын, температура өрістерін есептеу;
5. ANSYS Maxwell, COMSOL Multiphysics қолданбалы бағдарламалар пакеттерін пайдалана отырып магниттік гидродинамиканы модельдеу жүргізу.
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: өткізгіш ортадағы ағыстарды зерттеуде қолданылатын негізгі теңдеулер. МГД-мінсіз орта үшін теңдеулер. Магнит өрісінің "қоршалуы". Альфвеннің соңғы амплитудасы толқындары. Магнитті гидродинамикадағы жару ағыстары. Негізгі теңдеулер. Өткізгіш сұйықтықтың қабаттық ағымы. Арнаның жұмыс режимдері. Индуцирленген магнит өрісін есептеу. Гартман ішіндегі температура өрісі. Куэтт каналының қабырғаларындағы үйкеліс кернеуі. Магниттік гидродинамикадағы шекаралық қабаттар. МГД-дағы қозғалысқа кедергі-шекаралық қабат. Шекаралық қабаттың қалыңдығын бағалау. Шекаралық қабаттың МГД теңдеулерінің автомодельді формасы. Магниттік гидродинамиканы мультифизикалық модельдеу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: инженерлік әзірлемелерде жазық беттердің ағуы кезінде құбырлардағы, каналдардағы және шекаралық қабаттағы реологиялық сұйықтықтардың қасиеттерін және олардың ағу заңдарын анықтау
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. реологиялық сұйықтарды олардың құрамы, құбырлардағы, каналдардағы және шекаралық қабаттағы ағыс қасиеттері бойынша жіктеу;
2. ньютондық және Ньютон сұйықтарын тасымалдау процестерінің физикалық механизмдерін түсіндіру;
3. күрделі инженерлік объектілердегі жылу масстасымалдау үдерістерін сипаттау кезінде MATLAB аспаптық және бағдарламалық құралдарының көмегімен тұтқырсерпімді материалдардың сипаттамаларын есептеу үшін Фойхт және Максвелл моделін пайдалану;
4. түрлі типтегі вискозиметрлер көмегімен сұйықтарды зерттеу жүргізу;
5. бастапқы және шектік жағдайларды ескере отырып шекаралық қабаттың автомодельдік есептерін шешу.
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Реологиялық сұйықтардың жіктелуі. Уақыт пен ағынның алдын алуға байланысты емес сипаттамалары бар реологиялық сұйықтар. Тұтқыр-айналма материалдар. Фойхт Моделі. Максвелл Моделі. Реотұрақты және реотұрақсыз реологиялық сұйықтардың сипаттамаларын эксперименттік анықтау. Құбырдағы реологиялық сұйықтың ағуы. Жылдамдық профилі және сұйықтың секундтық шығыны. Дөңгелек құбырдағы Шведов-Бингем пластиктерінің ағыны. Реологиялық сұйықтардың шекаралық қабаты. Теңдеулер және шекаралық шарттар. Жазық өткізгіш пластинаның біртекті ағынымен жан-жақты сұйықтың ағуы. Жылдамдықты жан-жақты үлестірумдегі шекаралық қабат. Бөліктің ағуы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: физикалық есептерді шешу және эксперименттік деректерді өңдеу үшін негізгі математикалық алгоритмдерді бағдарламалау және компьютерлік 3D-модельдеу әдістерін қолдану дағдыларына үйрету.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. параметрлерді тіркеу және әртүрлі технологиялық процестерді басқару жүйелерінің тиімділігін бағалауды жүргізу;
2. 3D-модельдеу нәтижелерін түсіндіру, визуализациялау және модельдеу процесінің оңтайлы параметрлерін негіздеу;
3. салынған үлгіні кіру параметрлері бойынша барабарлыққа, толықтыққа және тұрақтылыққа зерттеу;
4. объектілердің рационалды сипаттамаларын есептеудің сандық әдістері мен анықтаудың практикалық тәсілдерін қолдану;
5. техникалық және қолданбалы физика саласындағы кәсіби міндеттерді шешу үшін жаңа технологияларды дамыту, енгізу және кәсіпкерлік бойынша инновациялық жобаларды және жасанды интеллект әдістерін әзірлеу.
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Математикалық модель. Негізгі ұғымдар мен классификация. Математикалық модельдеудің принциптері мен кезеңдері. Алгебралық теңдеулер жүйесін шешу әдістері: а) тікелей әдістер (Гаусс әдісі, Крамер әдісі); б) итерациялық әдістер (итерация әдісі, Зейдель әдісі, релаксация әдісі); в) вариациялық типтегі итерациялық әдістер; г) функцияларды төмендету әдістері. Сызықты емес теңдеулерді шешу (қарапайым итерация әдісі, Ньютон әдісі, секциялар әдісі, интерполяциялық әдістер). Сандық интегралдау және дифференциалдау әдістері. Интерполяциялық типтегі квадраттық формулалар. Сызықтық интегралды теңдеулер (Фредгольм теңдеулері, Вольтер теңдеулері), шешу әдістері (Лапласты түрлендіру, тізбекті жақындату әдісі, резольвент әдісі, алгебралық теңдеуге мәліметтер әдісі).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: төмен температура аймағын қоса алғанда, зат күйінің термодинамикалық параметрлерінің кең аралығындағы процестер мен құбылыстарды зерттеу қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Фазалық кеңістік. Тарату функциясы. Лиувилл теоремасы. Микроканондық таралу. Кванттық статистиканың ерекшеліктері. Тығыздық матрицасы. Үш фазаның тепе-теңдігі. Фазалық тепе-теңдік диаграммалары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: табиғатты пайдаланудың экологиялық мәселелерін, қоршаған ортаның антропогендік ластану көздерінің қолайсыз әсерінің себептері мен салдарын білуді қалыптастыру.
Мазмұны: Экологиялық мониторинг, оның түрлері, бақылау әдістері мен жердегі қамтамасыз ету жүйесі, басқару және кері байланыс, бақылау әдістері. Экологиялық бақылау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: әртүрлі агрегаттық күйлердегі заттардың жылуфизикалық қасиеттеріне эксперименттік зерттеулер жүргізу қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Эксперименттің әдіснамалық негіздері. Заттардың жылуфизикалық қасиеттерін эксперименттік зерттеу әдістері. Өлшеу және өлшеу құрылғылары. Физикалық шамаларды өлшеудің электрлік әдістері. Радиациялық температураны өлшеу. Пирометрлер: жарқын, түсті және радиациялық. Қысым мен вакуумды өлшеу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистранттардың заттардың әр түрлі агрегаттық күйлерінің жылуфизикалық қасиеттеріне тәжірибелік зерттеулер жүргізу дағдыларын меңгеру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. физика мен техниканың әртүрлі салаларында жылуфизикалық процестердің өту ерекшеліктерін түсіну;
2. инновациялық жобаның өмірлік циклін қолдау жоспарларын іске асыру бойынша ақпаратты талдау және өңдеу;
3. инновациялық ғылыми-зерттеу жобасының нақты барысы жоспарлы көрсеткіштерден ауытқыған жағдайда алдын алу шараларын қалыптастыру;
4. ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың көмегімен деректерді алудың, сақтаудың, өңдеудің және берудің негізгі әдістерін, тәсілдері мен құралдарын қолдану;
5. практикалық сабақтарда теориялық білімді қолдану үшін зерттеу дағдыларын дамыту және жаңа идеяларды әзірлеу (креативтілік көрсету).
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: эксперименттің әдістемелік негіздері. Заттың жылуфизикалық қасиеттерін эксперименттік зерттеу әдістері. Өлшеу және өлшеу құрылғылары. Физикалық шамаларды өлшеудің электрлік әдістері. Сәуле шығару бойынша температураны өлшеу. Қысым мен вакуумды өлшеу. Сұйық және газдың жылдамдығын, шығынын өлшеу. Ағындарды өлшеудің оптикалық әдістері. Жылу ағындарын өлшеу. Тұтқырлықты анықтау. Капилляр әдісі. Диффузияның эксперименттік зерттеулері. Жылуфизикалық экспериментті оңтайландыру. Экспериментті жоспарлау элементтері. Зерттеу нысандары мен шешілетін есептердің сипаттамасы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: электр және жылу энергиясын өндіру, бөлу және тұтыну кезінде энергия үнемдеу іс-шараларының бағдарламасын әзірлеу қабілетін қалыптастыру.
Мазмұны: Экологиялық процестер. Табиғатты қорғау қызметіндегі басымдықтар. Биосфераның даму заңдылықтары және экологиялық тепе-теңдікті сақтау шарттары. Қоршаған ортаның экологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: құрылғыларды модельдеу және жобалау кезінде энергияны түрлендіру режимдері мен процестерін талдау.
Мазмұны: Бастапқы энергия ресурстары. Электр энергиясын түрлендіру құрылғылары: мақсаты, жіктелуі, құрылымдық схемалары, қысқаша сипаттамасы. Энергетикалық жүйелер. Электр энергиясын алудың әртүрлі тәсілдерінің критерийлері мен салыстырмалы бағасы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: заманауи ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, энерготехникалық процестер мен жабдықтарды диагностикалаудың қолданбалы міндеттерін шешу.
Мазмұны: Энергетикалық процестерді диагностикалау әдістері. Техногендік тәуекелді талдау және бағалау әдістемесі. Тәуекелді бағалаудың негізгі сапалық және сандық әдістері. Сенімділікті, қауіпсіздікті және тәуекелді бағалау әдістемесі. Тест және функционалды диагностика.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.
Защита практики
Педагогикалық практиканың мақсаты: магистранттарға жоғары оқу орындарында оқыту әдістемесі саласында білімді тереңдету және нығайту үшін дағдыларды қалыптастыру.
Педагогикалық тәжірибені оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады:
Педагогикалық практиканың мақсаттары, міндеттері мен мазмұнын білу; кеңес беру кестесін, есептілік түрлерін және оларды беру мерзімдерін құрастыру.