философия докторы (PhD)
Арнайы пәндерді тереңдете оқыту және іргелі білім беру, әдіснамалық және зерттеу дайындығы негізінде білім беру және ғылыми-зерттеу ұйымдарында Геоэкология және табиғатты пайдалану саласында дербес зерттеу және педагогикалық қызметке қабілетті жоғары білікті ғылыми және ғылыми-педагогикалық кадрларды сапалы даярлау.
Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару
8D05205
География және табиғатты пайдалану
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
2200000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
2
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты-кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және аналитикалық мәтіндік қызметпен байланысты коммуникативтік құзыреттілікті кеңейту; докторанттардың прагматикалық ойлау дағдыларын қалыптастыру, коммуникацияның мақсаттары мен шарттарына байланысты ұсынымның қажетті түрін талдай білу және сауатты жүзеге асыру.<br/> Пәннің міндеттері – академиялық жанрлардың ерекшеліктерімен таныстыру (аннотация, реферат, аналитикалық шолу, сондай-ақ ғылыми оқиға (конференция) туралы хабарламалар); мәтіндерді аналитикалық өңдеудің негізгі мақсаттарын анықтау; кәсіби тақырып бойынша мәтіндерді талдауды үйрету. Курсты оқу докторанттарға ғылыми деректер базасында ақпарат іздеуге, мәтіндерді талдауға және реферациялауға, академиялық жазудың әр түрлі жанрларымен жұмыс істеуге байланысты кәсіби қызметті жүзеге асыруға мүмкіндік береді.; ағылшын тіліндегі ғылыми стильдің ерекшеліктерін білмеу салдарынан әлеуметтік-мәдени қиындықтарды жеңе білуді қалыптастыру үшін орыс және ағылшын тілдеріндегі ғылыми мәтіннің салыстырмалы талдауын орындау.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - докторанттардың Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару саласындағы зерттеудің заманауи әдістері мен технологиялары, қазіргі әлемдегі ғылымның даму тенденциялары, ғылыми зерттеулер мен әзірлемелерді ұйымдастыру, басқару тәсілдері, тиімді өзіндік зерттеу жұмысының дағдылары мен іскерліктері, оны ұйымдастыру және жоспарлау туралы білімдерін қалыптастыру.<br/> Міндеттері-жасыл технологияларды әзірлеу саласындағы зерттеулердің жаңа әдістері мен технологияларына, табиғи ортаға антропогендік әсер ету көздерін зерттеу әдістемелеріне және биосфераның жауап реакцияларын бекітуге үйрету; іргелі, қолданбалы және инновациялық зерттеулер бағдарламаларына қатысуға өтінімдерді ресімдеу, Қазақстан Республикасында және шет елдерде ғылыми гранттар алу; ғылыми журналдардың рейтингтерінде бағдарлану; ғылыми құжаттаманы, оның ішінде патенттер мен лицензияларды тіркеу ережелері.; баяндамалардың тезистерін, презентацияларды, ғылыми жұмыстар мен зерттеу жобаларын дайындау дағдысын әзірлеу
12
Докторлық диссертация
Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады.<br/> Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік;<br/> 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру;<br/> 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды;<br/> 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету.<br/> 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD).<br/> <br/> <br/> Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты-докторантта қазіргі адамзаттың тұрақты дамуының табиғатты өзін - өзі реттеудің табиғи механизмдерін меңгеру қажеттілігі туралы фон Берталанфи және И. Пригожина пікірлерін жүзеге асыруда негізгі алғышарты ретінде терең жүйелік білімді қалыптастыру.<br/> Пәнді оқыған кезде келесі тақырыптар қарастырылады: Кеңістіктік-уақытша ұйымдастыру, құрылымын, геожүйелердің эволюциясын және жалпы географиялық қабықшаны зерттеу кезінде анықталған кибернетика жетістіктері мен заңдылықтары негізінде табиғи ортаны басқарудың негізгі принциптері. Геоэкожүйелерді бейімдеу басқару түсінігі, оның жай-күйінің негізгі көрсеткіштерін (биоәртүрлілік индексі, зиянды заттардың концентрациясы және т.б.) қажетті жаққа өзгерту мақсатында геоожүйеге сыртқы әсер ретінде.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пән докторанттарда шаруашылық қызметті ұйымдастырудың негізгі экологиялық-экономикалық аспектілері бойынша терең білімді қалыптастыруға және табиғи-техногенді жүйелерді тиімді пайдалануға, табиғи ресурстарды пайдаланудың экологиялық-экономикалық тиімділігін арттыру және табиғи-техногенді жүйелерді пайдаланудың экологиялық-экономикалық тиімділігін оңтайландыру үшін алынған білімді қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.<br/> Пәнді оқыған кезде мынадай тақырыптар қарастырылады: Геоэкология пәнаралық ғылыми бағыт ретінде, экосфераны қоғаммен интеграциялану процесінде геоосфера жүйесі ретінде зерттейді. Техногенді геохимиялық ауытқулар және адам денсаулығының жағдайы. Геотехногенді және табиғи-техногенді жүйелер (ГТЖ, ТТЖ), олардың дамуының негізгі кезеңдері. ТТЖ қызметінің геоэкологиялық аспектілері. Жаһандық және аймақтық экологиялық мәселелер. Тұрақты даму тұжырымдамасын жүзеге асыру: экологиялық құрамдас бөлік.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – докторанттардың геоэкожүйеде қолданылатын табиғи және антропогендік факторларды жан – жақты зерттеу үшін көп өлшемді модельдерді қолдануының теориялық білімдері мен практикалық дағдыларының жүйесін қалыптастыру – Р. Пэнтлу бойынша мақсатты функцияны жүзеге асыратын көптеген сызықтық регрессия моделі және көп өлшемді Статистика моделі – компонентті талдау-геоэкожүйені қалыптастырудың жүйелік түзуші табиғи және антропогендік факторларын анықтау үшін гипотезалар құру әдісі ретінде.
Пәндерді оқыған кезде келесі тақырыптар қарастырылады: Картографиялық ақпаратты сандық, әдістердің қысқаша теориясына түрлендіру үшін аумақтың тор моделін құру әдістемесі, бастапқы деректер базасын қалыптастыру, алынған нәтижелерді түсіндіру, геоэкожүйеге антропогендік әсер ету қарқындылығының тор моделінің блоктары бойынша аумақтық дифференциация (мақсатты функция) немесе жүйе құраушы факторлардың пайда болу қарқындылығы; антропогенез әсерінің эспертті бағалау шкалаларын сараптамалық және статистикалық модельдерді біріктіре отырып объективтендіру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – әлеуметтік-геоэкологиялық қайшылықтарды анықтау және шешу құралы ретінде модельдеудің спецификалық ерекшеліктері туралы теориялық білім жүйесін қалыптастыру; математикалық модельдерді таңдаудың жүйелік ұсыныстары мен өлшемдері туралы, модельдеудің мүмкіндіктері мен шектеулері, стохастикалық, динамикалық, графикалық, оңтайландырушылық типтері мен түрлері туралы, сондай-ақ жүйелерді имитациялау және талдау үшін жарамды жалпыланған математикалық модельдер туралы.
Пәндерді оқыған кезде келесі тақырыптар қарастырылады: Модельдеудің әдіснамалық негіздері. Қарапайым геожүйелер модельдеу объектісі ретінде. Геожүйелерді модельдеу принциптері. Геоэкологиялық жүйелердің стохастикалық модельдері. Бейнелерді тану әдісі. Матрицалық модельдер. Динамикалық модельдер. Қарапайым жүйелердің динамикалық модельдерін құру мысалдары және іске асыру әдістері. Параметрлердің бірқалыпты өзгерісі кезінде геоэкожүйе жағдайының секіріс тәрізді өзгерістерін жүзеге асыру үшін апат теориясының имитациясы ретінде өлшенген, бағдарланған, өлшенген баған теориясы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – докторанттардың қоршаған ортаның өндіріс және тұтыну қалдықтарымен ластану проблемасының қазіргі жағдайы туралы білімдерін кеңейту және тереңдету. ҚТҚ-мен жұмыс істеудің халықаралық тәжірибесі, өнеркәсіптік қалдықтарды өңдеу технологиясы, инновациялық шешімдер Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті тұрмыстық және сұйық өндірістік қалдықтарды бірлесіп өңдеу бойынша жасалды.
Пәндерді оқыған кезде келесі тақырыптар қарастырылады: Өндіріс және тұтыну қалдықтарымен қоршаған ортаны ластау проблемаларының қазіргі жай-күйі туралы, нормативтік және заңнамалық актілерге, арнайы анықтамаларға, белгілі бір жағдайларды бағалау және қауіпті қалдықтармен жұмыс істеуге байланысты басқарушылық шешімдер қабылдау үшін статистикалық деректерге, ТМД және ЕО қалдықтарды қайта өңдеу технологияларына сәйкес оны реттеу тетіктері туралы түсініктерді қалыптастыру.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – мұнай-газ геоэкологиясы бойынша қоршаған орта компоненттерінің өзгеруі, қорғалуы және қалпына келтірілуі, мұнай, көмірсутек газ, мұнай өнімдері ағындарының, оларға ілеспе заттар мен құбылыстардың әсерінен бұзылған қоршаған орта компоненттерінің өзгеруі, қорғалуы және қалпына келтірілуі туралы білім саласы ретінде докторанттарда терең білім қалыптастыру, оның зерттеу саласы құрлықтар мен әлемдік мұхиттарды қоса алғанда, бүкіл биосфераны қамтиды.
Пәнді оқыған кезде мынадай тақырыптар қарастырылады: Мұнай, газ, мұнай өнімдері қоршаған ортаға елеулі әсер ететін ғаламдық геоэкологиялық факторлар ретінде. Мұнай — газ өндірісінің қоршаған ортаға және биосфераға жалпы әсер етуі-мұнай мен газды барлау, өндіру, тасымалдау және өңдеу, мұнай өнімдерін алу және тұтыну. Мұнай-газ техногенез-геохимиялық процестердің жиынтығы ретінде. Минералданған су және тұзды су. Қоршаған орта компоненттерінің өзін-өзі қалпына келтіру механизмдері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – докторантта жер қойнауын пайдаланудың антропогендік аспектілері, литосфераның экологиялық қызметтері, жер қойнауын тиімді және кешенді пайдалану саласындағы талаптар, жер қойнауын пайдалануды басқарудың құқықтық және экономикалық механизмдері туралы терең жүйелендірілген білімді қалыптастыру; 2024 жылға дейін барлау жұмыстарын қаржыландырудың заңнамалық базасының болмауын қоса алғанда, кен орнының тіршілік циклінің барлық кезеңдеріндегі геоэкологиялық мәселелер.
Пәнді оқыған кезде мынадай тақырыптар қарастырылады: Тау-кен өнеркәсіптік техногенез. Ландшафттардың техногенді бұзылуының түрлері. Ластағыштардың негізгі типтері, олардың биотаға әсер ету ерекшеліктері, ландшафтқа түсу көздері. Өндірудің ашық тәсілі кезінде және кен орындарын жер астында игеру кезінде экожүйелердің бұзылу сипаты, олардың алдын алу мүмкіндігі. Үйінділер мен карьерлердің іргелес аумаққа және қоршаған ортаға әсері. Шикізатты өңдеу кезінде бұзылған ландшафттарды оңалту.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - табиғатты қорғауды, табиғи ресурстарды ұтымды пайдалануды және табиғи ортаны өзгертуді қамтамасыз ететін ұзақ мерзімді стратегия ретінде табиғатты пайдалануды геоэкологиялық оңтайландырудың мәні туралы теориялық білім жүйесін қалыптастыру, жоспарланып отырған іс-шаралардың тиімділігін бағалаудың экономикалық-статистикалық моделін құру және олардың қоршаған ортаға әсерін экологиялық бағалау кезінде оның негізгі принциптерін іске асыру әдістері.
Пәнді оқыған кезде келесі тақырыптар қарастырылады: арнайы математикалық дайындығы жоқ барлық экологтарға күрделі жүйелерді зерттеудің қол жетімділігін қамтамасыз ететін графикалық үлгілерді құру негізінде ресурстарды бөлуді оңтайландыру және табиғи-антропогендік жүйелердің динамикасын талдау бойынша есептерді шешуді әдістемелік және математикалық қамтамасыз ету. Мақсатты, ғылыми-техникалық, ресурстық бағдарларды қалыптастыру кезінде. Табиғи объектілер мен аумақтардың құндылық проблемасы мәдени ландшафт ұғымымен байланыстырылады.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: