жаратылыстану ғылымдарының магистрі
Геоэкологиялық зерттеулер негізінде қоршаған ортаны қорғау және оған жақын салалардың ғылыми мәселелерін шешуге; қазіргі заманғы ғылыми тұжырымдамалар негізінде ЖОО-да экологиялық пәндерді оқытуға; қазіргі заманғы құралдар мен ақпараттық технологиялардың көмегімен қоршаған ортаның жай-күйін зерттеуді жүзеге асыруға; далалық ізденістер мен зертханалық талдаулардың нәтижелерін өңдеуге, ғылыми жарияланымдар мен магистрлік диссертацияда ғылыми ізденістердің нәтижелерін ресімдеуге қабілетті геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару саласындағы ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау.
Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару
7M05209
География және табиғатты пайдалану
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1400000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – геоэкожүйелердің қалыптасуын анықтау үшін көп өлшемді сараптамалық модельдерді қолдану, сапалық бағалаулардан, картографиялық материалдардан сандық ақпаратты алу қабілетін қалыптастыру. Курста күрделі жүйелерді зерттеу, компоненттік талдау бағдарламасы, мақсатты функцияларды құру әдістері, геоэкожүйелер динамикасын талдау үшін граф модельдерін қолдану, бағалау шкалаларын құру және картографиялық ақпаратты сандық ақпаратқа айналдыру әдістері зерттеледі.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – шаруашылық іс-әрекетті экологиялық бағалауын, сараптауын және ҚОӘБ ұйымдастыру және жүргізу, геоэкологиялық жобаларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста шаруашылық қызметтің экологиялық салдары, геоэкологиялық жобалаудың нормативтік-құқықтық негізі мен кезеңдері, экологиялық бағалау мен сараптаманы жүргізудің концепциясы, әдіснамасы және заманауи әдістері, оларды қоршаған ортаның сапасын басқаруда қолдану мүмкіндіктері қарастырылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – шаруашылық іс-әрекетті экологиялық бағалауын, сараптауын және ҚОӘБ ұйымдастыру және жүргізу, геоэкологиялық жобаларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста шаруашылық қызметтің экологиялық салдары, геоэкологиялық жобалаудың нормативтік-құқықтық негізі мен кезеңдері, экологиялық бағалау мен сараптаманы жүргізудің концепциясы, әдіснамасы және заманауи әдістері, оларды қоршаған ортаның сапасын басқаруда қолдану мүмкіндіктері қарастырылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – табиғи геожүйелерді кешенді зерттеуді жоспарлау, табиғи-антропогендік кешендердің экологиялық жағдайын бағалау және оларды оңтайландыру бойынша ұсыныстар әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру.<br/> Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. геоэкологиялық зерттеулердің мақсаттары мен міндеттерін қалыптастыру, <br/> 2. геожүйелерді трансформациялаудың салдары мен қолдануымен байланысты мәселелерді диагностикалау; <br/> 3. геоэкологиялық зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу, аномалияларды іздеу; <br/> 4. қоршаған ортаның экологиялық жағдайын бағалау және геоэкология және табиғатты пайдалану саласындағы міндеттерді шешу үшін алынған ақпаратты таңдау, талдау және интерпретациялау; <br/> 5. табиғи ресурстарды пайдалану процесінде геожүйелердің жай-күйінің уақытша және кеңістіктік даму үрдістерін анықтау.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: зерттеу объектілері мен жіктелуі, геоэкологиялық зерттеулердің әдіснамалық негіздері, зерттеулер жүргізудің қазіргі заманғы әдістері(геохимиялық, геофизикалық, ландшафттық, гидрогеологиялық, инженерлік-геологиялық, дистанциялық, гидрометеорологиялық, аэроғарыштық, картографиялық, математикалық).
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – табиғи объектілердің мониторингін ұйымдастыру ерекшеліктерін түсіну, олардың жай-күйін бағалау және табиғатты қорғау іс-шараларын әзірлеу кезінде алынған ақпаратты пайдалану қабілеттерін қалыптастыру.<br/> Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. сынамаларды іріктеуді, сынама дайындауды, зерттеу әдістері мен түрлерін қамтитын табиғи объектілердің мониторингін ұйымдастыру үшін теориялық білімді қолдану;<br/> 2. қоршаған орта мониторингін ұйымдастырудың карта-сызбасын құру; <br/> 3. мониторинг нәтижелерін өңдеу және талдау; <br/> 4. аумақтарды шаруашылық игерудің әртүрлі түрлері кезінде қоршаған орта мониторингінің бағдарламаларын әзірлеу; <br/> 5. табиғатты қорғау іс-шараларын жобалау.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: экологиялық мониторингтің ғылыми негіздері; мониторинг түрлерінің жіктелуі; мониторингті ұйымдастыру деңгейлері; қоршаған орта мониторингінің жаһандық жүйесі (МСМОС); мониторингтің құқықтық және нормативтік базасы; қоршаған орта экологиялық мониторингінің әдістері мен құралдары; мониторинг бағдарламасы; бақылау желілері мен жұмыс көлемі; мониторингтің далалық кезеңі; модельдеу және болжам; мониторинг есебінің мазмұны; мониторингті картографиялық қамтамасыз ету; мониторинг зерттеулерінің негізгі бағыттары; жекелеген табиғи ортаның жай-күйінің мониторингі; атмосфераның, топырақтың, жер үсті және жер асты суларының, қар жамылғысының ластануының жай-күйінің мониторингі; биологиялық және медициналық-геохимиялық мониторинг; табиғи ресурстардың мониторингі.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты - магистранттардың құзыреттілігін тиімді тәуелсіз зерттеу жұмысы, оны ұйымдастыру және жоспарлау. Пән қазіргі заманғы әлемдегі ғылыми-техникалық қызметті ұйымдастыруға, пән бойынша өз бетінше зерттеу жүргізуге, ғылыми мақалаларды, ғылыми мақалаларды жазуды, зерттеу нәтижелерін патенттеу дағдыларын меңгеруге қабілетті магистрлердің білімін қалыптастыруға бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – экологиялық сараптама мен аудитті ұйымдастыру және жүргізу, көзделіп отырған шаруашылық қызметтің қоршаған ортаға әсерін бағалау қабілеттерін қалыптастыру.<br/> Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. шаруашылық қызметтің әртүрлі түрлерін ҚОӘБ жүргізу және жүргізу тапсырмасын жоспарлау, құру; <br/> 2. талданып отырған сараптама немесе аудит объектісінің қоршаған ортаға әсер етудің неғұрлым маңызды факторларын бөлу және экологиялық сараптама үшін құжаттама дайындау; <br/> 3. шаруашылық қызметтің экологиялық талаптарға сәйкестігін белгілеу және экологиялық сараптама объектісінің іске асырылуына жол берілетіндігін айқындау;<br/> 4. ҚОӘБ бойынша қоғамдық тыңдауларды ұйымдастыру және экологиялық реттеу және бақылау мемлекеттік органымен, қоғамдық ұйымдармен өзара іс-қимыл жасау; <br/> 5. шаруашылық қызметтің әртүрлі түрлерінің қоршаған ортаға әсерін бағалау үшін инженерлік-экологиялық зерттеулер жүргізу және тиісті жеке және жиынтық сараптамалық бағалар мен қорытындылар дайындау.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: шаруашылық қызметтің түрлерінің экологиялық салдары, экологиялық сараптама тұжырымдамасы, қоршаған ортаға әсерді бағалаудың (ҚОӘБ) міндеттері мен принциптері, экологиялық сараптаманың және ҚОӘБ-дың нормативтік-құқықтық негізі, инвестиция алдындағы және жобалау қызметіндегі шаруашылық қызметтің экологиялық негіздемесінің әдіснамалық ережелері мен принциптері, ҚОӘБ жүргізудің қазіргі заманғы әдістері, шаруашылық қызмет түрлерінің ҚОӘБ, мемлекеттік экологиялық сараптама жүргізу рәсімі, қоғамдық экологиялық сараптаманың міндеттері мен рөлі, экологиялық аудитті жүргізу принциптері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ландшафтық жоспарлаудың әдіснамалық негізін, принциптері мен әдістерін, тұрақты даму концепциясының принциптерін сақтай отырып, ландшафтық кеңістікті ұйымдастыруды түсіну қабілетін қалыптастыру.<br/> Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. зерттеудің түгендеу және бағалау кезеңдерінде ландшафтық ақпаратты жинау;<br/> 2. аумақты дамытудың ландшафтық бағдарламасын әзірлеу және ландшафтық жоспарлауды аяқтайтын ландшафтық жоспарлар мен басқа да құжаттарды жасау;<br/> 3. аумақты функционалдық аймақтарға бөлуді жүргізу;<br/> 4. картографиялық және қашықтықтан материалдар бойынша аумақтың ландшафтық құрылымын талдау;<br/> 5. аумақтың экологиялық қаңқасын жобалау.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: ландшафт, оның негізгі әлеуметтік-экономикалық функциялары, ландшафттық жоспарлаудың теориясы, әдістері мен технологиялары; ландшафттық жоспарлаудың қалыптасу тарихы; ландшафттық жоспарлаудағы қазіргі заманғы үрдістер; ландшафттық жоспарлаудың принциптері және ландшафттық жоспарлардың құрылымы; ландшафттық жоспарларды құру мен іске асырудың нормативтік-құқықтық және ақпараттық базасы; ландшафттық жоспарлардың мазмұнын әзірлеудің әдіснамалық негіздері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты – табиғатты қорғау мәселелерін шешу үшін заманауи ГАЖ технологияларын қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста ГАЖ құрылымы, жұмыс істеу принциптері, кеңістіктік деректер, табиғи ресурстардың мониторингі және түгендеуі, табиғат құбылыстарын, экологиялық жағдайды талдау және бағалау, болжау, басқару және жоспарлау, қорғау және ұтымды пайдалану сияқты табиғи ресурстарды басқарудың әртүрлі кезеңдерінде ГАЖ технологиясын қолдану қарастырылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты-экологиялық-экономикалық тәуекелдерді талдау әдістерін қолдану қабілеттерін қалыптастыру, табиғи және техногендік факторларға байланысты тәуекелдерді азайту бойынша басқарушылық шешімдерді әзірлеу.<br/> Курс қоршаған ортаға қысқа мерзімді авариялық және ұзақ мерзімді жүйелі әсер ету көзі ретінде техногендік жүйелердің рөлін түсіну қабілетін қалыптастыруға; қоршаған ортаның компоненттеріне техногендік жүйелердің әсер ету салдарын бағалауға бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – техногендік жүйелер мен экологиялық тәуекелдерді талдаудың заманауи әдістерін қолдану, табиғи және техногендік факторларға байланысты тәуекелдерді азайту бойынша басқарушылық шешімдерді әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста техногендік жүйелердің пайда болуы, қалыптасу кезеңдері мен механизмдері, құрылымы, жіктелуі, шаруашылық қызметтің қоршаған ортаға әсер етуінің экологиялық қауіптерін зерттеудің бағыттары, ауқымы, теориялық және практикалық аспектілері қарастырылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – жасыл экономикаға көшуді қамтамасыз ету мақсатында инновациялық стратегиялар мен жобаларды әзірлеу, оларды жүзеге асыру құралдарын таңдау және тиімділікті бағалау қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. оңтайлы нәтижелер алуға бағытталған жобаларды басқару әдістерін қолдану және жобаларды басқару әдістерін іс жүзінде қолдану;
2. инновациялық саладағы ұйымды дамытудың оңтайлы нұсқасын таңдау және инвестициялық тартымдылық пен экологиялық қауіпсіздік тұрғысынан инновациялық жобаларға сараптама жүргізу;
3. Қазақстанның жасыл экономикаға көшу тұжырымдамасын іске асыру үшін инновациялық менеджмент пен жоспарлаудың әдіснамалық қағидаттарын, оларды қолдану мүмкіндіктерін қолдану;
4. түрлі факторлар мен проблемаларды талдау, жасыл экономика мақсаттарын іске асыру кезінде оларды шешудің мүмкін жолдарын табу;
5. Қазақстан жағдайында жасыл экономикаға көшуге кедергі келтіретін қазіргі заманғы факторлардың тізімін бағалау.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: инновациялық менеджмент әдістері мен принциптері және жасыл экономика стратегиясын іске асыру мақсатында жоспарлау негіздері, инновациялық қызметті ұйымдастыру ерекшеліктері, оны жүзеге асырудың ұйымдастырушылық нысандары, инновациялық нарықтардың инфрақұрылымы, инновациялық идеяларды іздеу тәсілдері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – әртүрлі масштабтағы аумақтың геоэкологиялық жағдайын бағалау үшін әр түрлі индикаторларды сәйкестендіру және қолдану, осы көрсеткіштердің сандық мәнін анықтау қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. халықаралық экологиялық конвенцияларды іске асыру кезінде жаһандық қоршаған ортаны қорғау саласындағы ұлттық әлеуеттің басым проблемалары мен қажеттіліктерін айқындау;
2. шаруашылық қызметті жобалау кезінде табиғи ортаның сапасын өзгерту және өңірдің геоэкологиялық қасиеттерін есепке алу мәселелері бойынша өз көзқарасын білдіру;
3. табиғи ортаның сапасын бағалау критерийлерін қолдану, табиғат пайдалануды басқарудың аймақтық жүйелерінің ерекшеліктерін және олардың қалыптасуын анықтайтын факторларды есепке алу;
4. әр түрлі жалпылама және интегралды көрсеткіштер негізінде атмосфералық ауаның сапасын бағалауға, ластаушы заттардың концентрациясын есептеуге, кәсіпорындардың атмосфераға әсерін нормалау тәсілдерін әзірлеу;
5. техникалық-экономикалық негіздеме, объектілерді жобалау, салу және пайдалану деңгейінде шаруашылық және өзге де қызметтің геоэкологиялық негіздемесінің әдістері мен практикалық тәсілдерін пайдалану.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: елдің жай-күйі индикаторлары мен тұрақты даму көрсеткіштері жүйелерінің әдіснамалық негіздері, елдің жай-күйін бағалау мақсатында геоэкологиялық индикаторлар мен индекстерді әзірлеуді ұсыну нысандары және антропогендік қызмет нәтижесінде оның өзгеруі, әлеуметтік-экономикалық және экологиялық функцияларды ландшафтармен сақтау жөніндегі кешенді іс-шараларды жетілдіру тетіктері мен жолдары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – гидрология мен гидрогеологиядағы заманауи ғылыми білім мен зерттеу әдістерін су құралдарын тиімді пайдалану және қорғау мәселелерін білікті шешу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. гидроферадағы және әртүрлі түрдегі су объектілеріндегі негізгі гидрологиялық процестердің мәнін физиканың іргелі заңдары тұрғысынан түсіндіру;
2. іс жүзінде өзен ағынының негізгі сипаттамаларын анықтаудың генетикалық және статистикалық әдістерін қолдану
3. гидрометриялық бақылау деректері болған кезде, жеткіліксіз болған кезде және болмаған кезде негізгі есептік гидрологиялық сипаттамаларды анықтау;
4. өнеркәсіптегі, тұрмыстағы, ауыл шаруашылығындағы және бальнеология мен шаруашылық-ауыз сумен жабдықтаудағы Қазақстанның әртүрлі өңірлеріндегі жер асты суларының рөлін бағалау;
5. гидроизогипс карталарындағы жер асты және жер үсті суларының ток желілері бойынша өзара байланысының сипатын болжау.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: жер үсті және жер асты суларының қалыптасу ерекшелігі мен практикалық маңызы, олардың ресурстары мен құрамы, фазалық күйі, кеңістіктікте таралу заңдылықтары және қоршаған жер қабықтарымен өзара әрекеттесуі, табиғи суларды зерттеудің қазіргі заманғы далалық және камералдық әдістері, жер асты гидроферасының құрылысы және судың критикалық жай-күйінің аймағы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – тұрақты дамудың мақсаттары мен факторларымен бірге "жасыл" технологиялардың негіздерін сәйкестендіру және қолдану қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. "жасыл" технологиялар саласындағы дамудың негізгі факторлары мен векторларын, сондай-ақ Қазақстан жағдайында тұрақты даму мақсаттарын іске асырудағы олардың орны мен маңызын түсіну;
2. сөз сөйлеуді, баяндаманы, Ақпараттық шолуды, аналитикалық есепті, мақаланы тұрақты дамыту үшін негізгі жасыл технологияларды талдау саласындағы талдау және зерттеу жұмыстарының нәтижелерін ұсыну
3. "жасыл" технологиялар саласындағы түрлі мәселелерді талдау және салыстыру, нәтижелерді жинақтау және практикалық қолдану үшін қажетті қорытынды жасау;
4. қазіргі кезеңде жасыл технологиялардың даму тенденциялары мен перспективаларын талдау;
5. қазіргі заманғы "жасыл" технологиялар кешенінің жай-күйі мен тізбесін және оларды Қазақстан экономикасында қолдану мүмкіндіктерін бағалау.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: "жасыл технологияларды" қолданудың принциптері, түрлері және салалары олардың орнықты даму стратегиясын іске асырудағы маңызы мен перспективалары, жасыл технологиялар саласындағы қазіргі заманғы зерттеулердің бағыттары, жасыл экономика құралдарын пайдаланудың негізгі үрдістері, проблемалары мен перспективалары,"жасыл" экономика инновациялық экологиялық тұрақты дамудың негізі ретінде, "жасыл" экономикаға арналған экоинновация және "жасыл" технологиялар, өңірлік экономиканың экологиялық тұрақтылығының әлеуетін бағалау әдістемесі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты – жасыл технологияларды және ең үздік қол жетімді техниканы өнеркәсіпке енгізу үшін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста өндірістің энергия тиімділігінің инновациялық технологиялары мен жаңартылатын энергия көздері, қалдықтарды қайта өңдеу, өндіріс процестерінде экологиялық таза химиялық заттарды қолдану, суды үнемдеу технологиялары, өнеркәсіптегі биотехнологиялар, жасыл құрылыс материалдары мен технологиялары, тұрақты даму үшін цифрлық технологиялар қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ел экономикасындағы жер ресурстарының маңыздылығын түсіну, жер ресурстарын басқару тетіктерін талдау, жер ресурстарын басқару міндеттерін шешуде жүйелі тәсілді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста жер ресурстарын басқарудың теориялық негіздері мен нысандары, мемлекеттік жер кадастры, жер ресурстарын басқарудың ұйымдастырушылық-құқықтық және экономикалық тетіктері, жер ресурстарын басқаруды ақпараттық қамтамасыз ету оқытылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – жерді ұтымды пайдалану және қорғау, өнімділікті қалпына келтіру, топырақ құнарлылығын арттыру бойынша іс-шараларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста жерге кері әсердің себептері, көздері мен салдары, табиғи-техногендік ландшафттарды қалпына келтіру кезеңдері қарастырылады. Курс тозған жерлерді жақсарту және бүлінген жерлерді қалпына келтіру және оларды айналымға тартудың тиімді технологияларын қолдану үшін негіз болып табылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты – қорғау шараларын қабылдау үшін қалалардың экологиялық тұрақтылығын, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін талдау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс экологиялық тұрақты урбанизация мен сумен жабдықтау жүйелерін, қалалардың қоршаған ортаға кері әсерін, шектеулі су ресурстарын тиімді басқаруды, пайдалануды, суарудың үнемді әдістерін және су ресурстарының жаңа көздерін дамытуды, ағынды суды қайта пайдалануды зерттейді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – өнеркәсіптің түрлі салаларында қатты қалдықтарды өңдеудің негізгі технологиялық сұлбалары мен параметрлерін, қатты тұрмыстық қалдықтарды өңдеудің заманауи технологияларын түсіну және талдау қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. қоршаған орта үшін қалдықтардың қауіптілік класын анықтау, қалдықтардың төлқұжаттарын құру;
2. қалдықтарды қайта өңдеу аппараттарының техникалық сипаттамаларын есептеу;
3. қалдықтарды материалдық және энергетикалық өңдеудің оңтайлы технологияларын таңдау және осы процестер үшін технологиялық жабдықты таңдау;
4. қалдықтармен жұмыс істеу саласындағы өндірістің экологиялық қызметіне зерттеу және бағалау жүргізу және оны жетілдіру жөнінде ұсыныстар әзірлеу;
5. қауіпті қалдықтарды өңдеу жобаларын әзірлеу.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: қауіпті қалдықтардың түрлері, құрамы, жіктелуі, паспорттануы, уыттылығы; негізгі нормативтік құжаттар, қалдықтардың қоршаған табиғи ортаға және адамға әсерін нормалау тәсілдері мен бағалау тәсілдері; өнеркәсіптік және тұрмыстық қалдықтарды өңдеудің қазіргі және перспективалық тәсілдері мен технологиялық схемалары, қалдықтардың түзілу нормативтері мен лимиттерін, олардың қауіптілік класын есептеу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – әр түрлі салалардағы қатты қалдықтарды кәдеге жарату мен өңдеудің негізгі технологиялық сызбалары мен параметрлерін, қалдықтарды сақтау және көму процестерін түсіну және талдау қабілетін қалыптастыру. Курста қауіпті қалдықтардың түрлері, құрамы, жіктелуі, паспортталуы, уыттылығы, қалдықтарды қайта өңдеуді кәдеге жаратудың қолданыстағы және болашағы бар тәсілдері мен технологиялық сызбалары, қалдықтарды көмудің экологиялық тәсілдері зерттеледі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты: қоршаған ортаны қорғауға арналған заманауи технологияларды әзірлеу және қолдану саласындағы құзыреттілік жүйесін қалыптастыру, сондай-ақ технологиялық үдерістер мен табиғи және адамдық ортадағы өзгерістердің арасындағы инженерлік-экологиялық талдау жүргізу. Курс кәсіпорынның қауіптілік санаттарын және оларды есептеуді қамтиды; газды шығарындыларды құрғақ тазарту, жерді мелиорациялау әдістері мен құралдары
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – экологиялық нормативтерді қалыптастыру механизмін түсіну, экожүйелік нормативтерді әзірлеу және олардың қоршаған ортаның ластануын төмендетуге әсерін талдау.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. экожүйеге шекті рұқсат етілген әсер етуді орнату критерийлерімен жұмыс істеу.
2. қоршаған ортаға зиянды әсерлердің әсерін бағалау және орта компоненттерінің сапа көрсеткіштерін есептеу;
3. экологиялық нормативтерді әзірлеу тәсілдеріне салыстырмалы талдау және салыстыру жүргізу;
4. шаруашылық жүргізуші субъектілер үшін антропогендік әсерді нормалау жөніндегі құжаттаманы әзірлеу;
5. санитарлық-гигиеналық нормативтерді қолдану арқылы қоршаған ортаның ластануын болжау.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: қоршаған ортаны қорғау және табиғатты ұтымды пайдалану саласындағы нормативтердің жіктелуі; қоршаған орта сапасын санитарлық-гигиеналық нормалау; химиялық және биологиялық табиғат факторларын нормалау ерекшеліктері; ауа ортасы мен су объектілері сапасының нормативтері; азық-түлік өнімдері мен азық-түлік шикізатында ластаушы заттарды нормалау; топырақтың химиялық және биологиялық ластануын нормалау; қоршаған ортаның физикалық факторларын нормалау; экожүйелердің жай-күйін және оларға рұқсат етілген жүктемелерді Экологиялық нормалау.; Экологиялық нормалау әдістері; қоршаған ортаға эмиссияларды нормалау; қатты қалдықтармен жұмыс істеу нормативтері; қоршаған ортаның ластануын азайту; табиғи ресурстарды пайдалану нормативтері; табиғат пайдалану және қоршаған ортаны қорғау саласындағы ұйымдық-экономикалық нормативтер.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты – құрлық экожүйелерін, қауіпті климат құбылыстары мен тәуекелдерін олардың кері салдарымен күресу және биоалуантүрлілікті сақтау үшін талдау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста орманды ұтымды пайдалану, шөлейттенуге қарсы күрес, жердің деградациясы мен биоалуантүрліліктің жоғалуы, экожүйелік қызметтер, климат өзгеруінің себептері мен салдары, жылыну мәселесін шешу жолдары қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – ландшафтық жоспарлау принциптерін, әдістерін, технологияларын түсіну, ландшафтарды талдаудың геохимиялық әдістерін қолдану, тұрақты даму қағидаттарын сақтай отырып, ландшафтық кеңістікті ұйымдастыру қабілеттерін қалыптастыру. Курста ландшафттардағы химиялық элементтердің таралуы, шоғырлануы, көші-қон заңдылықтары, ландшафттардың түрлері, құрылымы, ішкі және сыртқы байланыстары, олардың негізгі функциялары, ландшафтты жоспарлаудың әдістері, технологиялары, заманауи тенденциялары зерттеледі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – елдің әлеуметтік-экономикалық дамуының ағымдағы кезеңінде минералды-шикізат кешенінің жұмыс істеу проблемаларын талдау және бағалау қабілеттерін қалыптастыру. Курста ҚР мен әлемнің минералдық-шикізат базасының жай-күйі, оны пайдалану, даму серпіні мен болашағы, оны кеңейту және ұтымды пайдалану мәселелері, жер қойнауын пайдалануды мемлекеттік басқару, реттеу және лицензиялау негіздері, минералдық-шикізат кешенін басқаруды ұйымдастыру, жер қойнауының мемлекеттік мониторингі зерделенеді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – су ресурстары мен су шаруашылығы кешендерін басқару ерекшеліктерін түсіну және аумақтағы су шаруашылығы қызметін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста су секторының қазіргі жағдайы мен проблемалары, ҚР Заңдары және су ресурстарын пайдаланудағы заманауи халықаралық қағидаттары, су ресурстарын басқаруды жоспарлау, халықаралық, субұлттық (ЕО), ұлттық және жергілікті деңгейлердегі су ресурстарын басқару тұжырымдамалары мен құралдары зерделенеді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қоршаған табиғи ортаның және адам тіршілігінің әлеуметтік-экономикалық салаларының өзара іс-қимылы, табиғи ресурстарға бағаны қалыптастыру әдістері және қоршаған ортаның ластануынан келтірілген залалды өтеу, тұрақты экономикалық дамуға көшу жағдайында табиғатты пайдалануды экономикалық ынталандыру туралы жүйелі түсінік қалыптастыру.
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді:
1. қазіргі теориялық және институционалдық шектеулерді ескере отырып, экологиялық-экономикалық өзара іс-қимыл мәселелерін, осы проблемаларды шешу тәсілдерін талдау;
2. ластанудың оңтайлы деңгейін есептеу, ластанудың әрбір деңгейі немесе ластанудың оңтайлы деңгейі үлгісінде экономикалық белсенділік деңгейі үшін ластаушы және реципиенттер үшін шығындарды бағалау;
3. қоршаған ортаның ластануына және оның алдын алуға байланысты, ластаушы, жалпы қоғам және реттеуші орган үшін шығындар мен пайданы бағалау;
4. ластанудың оңтайлы деңгейі моделіндегі әртүрлі реттеуші әсерлердің салдарын талдау, реттеу әдістерінің салыстырмалы артықшылықтары мен шектеулерін бөлу;
5. ашық экономикада табиғи ресурстарды пайдаланудың оң және теріс салдарын бөлу.
Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Қоршаған орта экономикасы. Ластану және ассимиляциялық әлеует. Қоршаған орта экономикасындағы ОЖ ластану проблемасының әдіснамалық негізі. Экологиялық игіліктер мен қоршаған ортаны ластаудан келтірілген залалды экономикалық бағалау. Шаруашылық шешімдердің экологиялық-экономикалық негіздемесі. Қоршаған ортаның ластануын басқару. Әртүрлі елдердегі экологиялық-экономикалық басқарудың ерекшеліктері. Табиғи ресурстардың ентасы және олардың шектеулілігі. Табиғи ресурстардың жекелеген түрлерін модельдеу және экономикалық бағалау. Ашық экономика жағдайында табиғи ресурстарды пайдалану. Табиғи ресурстарды пайдалануды басқару. Табиғи ресурстар, қоршаған орта және экологиялық-экономикалық дамудың ұзақ мерзімді стратегиясы. Табиғи ресурстар және ұлттық шоттар жүйесі. Тұрақты даму.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – табиғи-шаруашылық кешеннің тұжырымдамалық модельдері мен тұрақты дамудың жүйелік тұжырымдамасы негізінде геожүйелерді басқару бойынша білімді қалыптастыру. Курста геожүйелік ресурстарды тұтыну, геожүйелерді тұрақты дамытудың жүйелік тұжырымдамалары, оларға әсер ету ауқымы, геожүйелерді оңтайландыру, оларды басқарудың қағидаттары мен модельдері, әлем және Қазақстан өңірлері мысалында табиғи және әлеуметтік-экономикалық үрдістердің өзара байланысы зерттеледі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – табиғи-антропогендік ландшафттарды оңтайландыру мақсатында табиғи-антропогендік ландшафттарды зерттеудің заманауи әдістерін және ландшафттық жоспарлау технологияларын пайдалану қабілетін қалыптастыру. Курста табиғи-техногендік ландшафттың құрылымы, жай-күйі, ішкі және сыртқы байланыстары, табиғи-техногендік жүйелердің геоэкологиялық аспектілері; табиғи-антропогендік ландшафттарды басқару әдістері, ландшафтты жоспарлау мен жобалаудағы проблемалық мәселелер, геосфералардың өзгеруінің экологиялық және әлеуметтік-экономикалық салдарын бағалау зерттеледі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты – таза және қауіпсіз отын түрлерін және жаңартылатын энергия технологияларын қолдану, тұтыну мен өндірістің ұтымды модельдерін жасау қабілетін қалыптастыру. Курста экологиялық тұрақты заманауи энергия көздері, энергияны үнемдейтін тәжірибелер, технологиялар мен инфрақұрылым, табиғи ресурстарды, химиялық заттар мен қалдықтарды олардың өмірлік циклі бойына ұтымды игеру және тиімді пайдалану, өндірістің тұрақты әдістері қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – экологиялық бақылауды ұйымдастыру және жүргізу, экологиялық рұқсаттарды рәсімдеу, экологиялық нормативтерді қалыптастыру тетігін түсіну және оларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста экологиялық нормалаудың, лицензиялаудың, техникалық реттеудің, қоршаған ортаны қорғау саласындағы техникалық регламенттер мен стандарттарды әзірлеудің санаттары, құрылымы мен қағидаттары және ҚР экологиялық заңнамасының сақталуын тексеру бағдарламалары қарастырылады.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.