филология ғылымдары магистрі
Әртүрлі кәсіби қызметте лингвистикалық білімді қолдана алатын, ғылыми-педагогикалық қабілеті қалыптасқан білікті лингвист маманды дайындау
Лингвистика
7M02307
Филология
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1400000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: академиялық дискурсты зерттеую Акаждемиялық дискурс - адам қызметінің белгілі бір саласымен байланысты ғылыми байланыс саласы - ғылыми білімді алу және тарату.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады: <br/> • әр түрлі дискурстардың түрлерін талдау<br/> • академиялық дискурстың тілдік ерекшеліктерін анықтау<br/> • - қазақстандық білім беру саласындағы академиялық дискурсты қарастыру<br/> • - білім беру саласындағы көптілді лингвистикалық жағдайды сипаттау<br/> Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: дискурсивтік лингвистика, академиялық дискурс, дискурс институционалдығы, мәтін
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – лингвистикалық зерттеулерге арналған ақпараттық технологияларды оқыту. Пәнді оқу барысында табиғи тілді өңдеу және талдау, тіл білімінде жасанды интеллектіні пайдалану, тілдік деректер негізінде функционалды қосымшаларды әзірлеу, тіл теориясындағы эксперименттік міндеттерді шешу мәселелері қарастырылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистранттарды тіл білімінің зерттеу әдіс-тәсілдерімен таныстыру, лингвистикалық талдаудың әртүрлі әдістемелері мен техникаларын сынау және қолдану. Бұл пән ғылыми зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне сәйкес білім алушылардың бойында лингвистикалық талдау әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистранттарға лингвистика ғылымының саласы болып табылатын семиотиканы таңба және таңбалар жүйесі туралы ғылым ретінде таныту; тілдің әмбебап таңбалық қасиеттері, таңбалардың алуан түрлері және семиотика мен лингвистика байланысы туралы терең білімді қалыптастыру. <br/> Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:<br/> - тілді таңбалық жүйенің бір түрі ретінде түсіну, семиотика және лингвистика арасындағы байланысты тұжырымдау:<br/> - семитика, таңба, таңбалық жүйе, тілдер жіктемесі, иконалық, индексалды, символды таңбалар, көркем әдебиет семиотикасы сияқты ұғымдарды із жүзінде зерттеу үдерістерінде қолдану;<br/> - таңбалар түрлерін жіктемелеу;<br/> - қоршаған ортадағы, сонымен қатар, көркем мәтіндердегі таңбаларды іріктеу және басшылыққа алу;<br/> - таңбалар сипаттамаларын интерпретаттау;<br/> - өз таңбаларын құру, сөйлеу үдерісінде әдеп таңбалары ретінде қолдану.<br/> Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: ғылымының қалыптасуы мен дамуы, таңба туралы теориялық ілімдер, тілдік таңбалар табиғаты туралы Ф.де Соссюр, Г. Фреге, Ч. Пирс, Ч. Моррис т.б. және семиотиканың семантика, прагматика, синтактика сияқты бөлімдері, иконалық таңбалар, индекстер, символдар, көркем мәтін семиотикасы, таңбалар жүйесі туралы ғылыми ақпараттар қамтылады.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистика ғылымының дамуы үдерісінде аталған ғылым ішінде ғылыми теориялардың жүйелену, каталогтану қағидалары туралы білімді тереңдету. Тіл туралы ғылым белгілерінің ежелгі дәуірлерде пайда болуы мен кейінгі кезеңдердегі дамуы туралы және түрлі тарихи кезеңдердегі лингвистикалық мектептер мен ағымдар, бағыттар, сондай-ақ түрлі елдердегі ойшылдар мен лингвист ғалымдардың ғылыми концепциялары және олардың лингвистика ғылымындағы орны туралы терең білім мен лингвистикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыру.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:<br/> - әлемдік және отандық тіл білімі ғылымының қалыптасуы мен даму кезеңдерін жүйелеу;<br/> - тіл теориясы мен тіл білімі тарихындағы аса маңызды мәселелер бойынша білімді иллюстрациялау;<br/> - ғылыми танымның дамуы мен әдіснамалық білімнің өңделуін алға тарту; <br/> - түрлі лингвистикалық мектептер мен үйірмелердің қызметтеріне талдау жасау; <br/> - ғылыми лингвистикалық білім қалыптасуының тарихи кезеңдерін сәйкестендіру; <br/> - лингвистикада жаңа ғылыми тұжырымдардың пайда болуының жалпы және лингвистикалық алғышарттарын қайта жаңғырту;<br/> - лингвистикадағы түрлі теориялар мен концепцияларға сыни тұрғыдан талдау;<br/> - түрлі лингвистикалық мектептер мен бағыттарға баға беру. <br/> Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: әлемдік және отандық тіл білімінің жалпы теориялық мәселелері; көне дәуір, орта ғасыр және Қайта өрлеу дәуірлеріндегі тіл білімі тарихы; салыстырмалы-тарихи, құрылымдық-жүйелік және типологиялық тіл білімдері; негізгі лингвистикалық мектептер (натуралистік бағыт. Жас грамматистер, эстетизм, неолингвизм, социологиялық мектеп, структурализм, генеративтік грамматика, трансформаиялық грамматика, этнолингвистика және т.б.); теориялық және қолданбалы тіл білімі ғылыми әдістерінің қалыптасуы мен білімнің толығуы.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – лингвистика мен лингводидактиканың интеграциясы аясында мәтінді талдау әдістерін оқыту. Бұл пән мәтінжасамның негізгі заңдылықтарын, тіл үйрену үдерісі кезіндегі әртүрлі жанрлар мен стильдегі түрлі сипаттағы мәтіндерді трансформациялау және бейімдеу механизмдері мен әдістерін зерттеуге бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәнді меңгерудің мақсаттары: магистранттардың тілдік ой-өрісін кеңейту және тереңдету, тіл жүйесі туралы ойларын жүйелеу, негізгі лингвистикалық терминдердің мазмұнын нақтылау. Пән тіл білімінің ұғымдық-терминологиялық аппаратын, тіл білімінің қалыптасу және даму тарихын, тіл жүйесі мен құрылымындағы лингвистикалық категорияларды зерттеуге бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: шетел тілін оқыту үдерісінде оның бірінші тілмен қабаттасуы барысындағы мәдениаралық құзыреттілік мәселелері туралы білімді қалыптастыру және кәсіби ағылшын тілі саласында коммуникативтік, мәдениаралық құзыреттілікті жетілдіру, түрлі мәдениаралық ортада коммуникацияғаа қабілетті «екінші тілдік тұлғаның» дамуына ықпал ету.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- ана тілін және шет тілін оқыту, тілді онтогенезде дамыту, мектепке дейінгі сөйлеу тәрбиесі және логопедия мәселелерін табиғи тілдік ортадағы жағдайлармен салыстыру;
- меңгерілген өзге тілде немесе шетел тілінде қалыптасқан көсемсөз дағдыларын алға тарту, дискуссия жүргізуге, түрлі тақырыпта пікір таластыруға қабілеттілік;
- бірінші тіл және екінші тілдер қабаттасуынада қалыптасқан мәдениетаралық құзыреттілік қабілеті мен білімін түрлі қақтығыстар шешімінде және келіссөздерде жүзеге асыру;
- орталық-ми сөйлеу ақауларының емханасы, насихаттаудағы, жарнама және бұқаралық ақпарат құралдарындағы сөйлеу әсері мәселелеріне баға беру;
- тіл иеленушілердің ұлттық мәдени ерекшеліктеріне сәйкес вербалды және бейвербалды қарым қатынастарды жүзеге асыруға мүмкіндік беретін дағдылар мен білімді интерпретаттау;
- әлеуметтік және мәдени айырмашылықтарды толерантты дәйектеу;
- мәдениаралық қарым қатынас үдерісіндегі бірқатар практикалық міндеттерді игеруі, лингвистикалық талдау жасауы.
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: мәдениаралық қарым қатынастың қалыптасу тарихы; мәдени код – түрлі халықтар, нәсілдер және этникалық топтар өкілдері тілдік сөйлеу дағдылары мен мәдениетіндегі айырмашылықтар (бейвербалды кодтар, дүниетаным, рөлдік өзарақарым қатынас, ойлау моделдері); Э. Холл және Г. Хофстед бойынша мәдениет категориялары; әлемнің тілдік бейнесі; коммуникативтік құзыреттілік және т.б.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тіл құрылымын сипаттау үшін құрылым мәнін түсіну қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- грамматиканың дәстүрлі сипатын түсінудің, грамматиканың формальды зерттеулерінің теория-методологиялық негізін білу;
- сөздердің сөз таптарына жіктелуін, синтиксис ережелерін, сипаттау грамматиканы, ережені басқаруды түсіну;
- белгілі бір тілде сөйлеушінің жасырын түрде нені білетіндігіне (құзыреттілік), нені иелетіндігіне (тілді қолдану) сараптау жүргізу;
- сөйлеушінің өз тіліндегі қисынсыз сөйлемдерді түсіну, белгілі бір жағдаятқа қатысты сөйлемдерді құру қабілеттерін түсіндіру;
- айтушы-тыңдаушы құзыреттілігін сигналды өзінің семантикалық интерпретациясымен байланыстыратын ережелер жүйесі ретінде талдау;
- дәстүрлі грамматиканың негізгі мәселелерін айқындай білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: дәстүрлі грамматиканың зерттеу жолының бағыты ретіндегі сипаттық ерекшелігін оқып білу: тілден/сөйлеуден қорытындыға, тіл/сөйлеу материалдарын бақылаудан жалпылауға. Дәстүрлі грамматикадағы құрылымдық белгілер тұлға құралы мен категориалды семантиканы анықтаудың құралы болып табылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: дискурсивті лингвистиканың ұстанамыдары туралы түсінік қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- дискурсивті талдау дағдыларын игеру, дискурс типтерге жіктеу (саяси, оқыту, жарнама, ғылыми, т.б.);
- дискурс категорияларын оқу: тақырыптық, стилистикалық пен құрылымдық бірлік, салыстырмалы мағыналық аяқталушылық, бағытталушылық, автор образы, мәтінішілік бағдарлау, қарым-қатынастың әлеуметтік мәдени шарттастығы;
- бір-бірімен мағыналық байланыста орналасқан сөйлемдердің логикалық бірізділігінің бірлігін түсіну,
- дискурстың лингво-когнитивті құрылымдарды қарастыру;
- коммуниканттардың конгитивті ерекшеліктерін дискурс құрылымын ескере отырып талдау;
- дискурсивті лингвистиканың негізгі категориялпры мен ұғымдарын ажырата білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: дискурсивтік лингвистиканың негізгі құрылымын оқып білу: мәтінде көрінетін идея құрылымы; сөйлеушінің ойлау процестерінің құрылымы; сөйлеуші қолданатын тілдік құрылымдар; сөйлеу жағдаятының құрылымы (сөйлеуші мен тыңдаушының қарым-қатынасы).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: діни дискурсты институционалды дискурстың ерекше түрі ретінде сипаттау қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- құдіретті күштің бар екендігі туралы сенімге негізделген діни дискурстың, культтық іс-әрекеттердің сипаттары;
- діни салаларда қолданылатын сөйлеу әрекеттерінің бірлігі;
- адамның діни сенімге бағытталған тілдік бірліктері, коммуниканттардың қарым-қатынасымен қатар жүретін сөйлеу әрекеті кешендерінің бірлігі;
- діни дискурстың конститутивтік белгілерін анқытау; діни дискурстың негізгі қызметін белгілеу мен сипаттау;
- діни дискурстың негізгі құндылықтарын анықтау мен базалық концептілерін сипаттау;
- діни дискурсты басқа дискурс түрлерінен ажырата білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрантов төмендегі мәселелерді қарастырады: діни дискурс институционалды қарым-қатынасты көрсетеді. Оның мақсаты – діндегі тілдесім, Жаратушыға деген сенімді күшейту. Келесідей конститутивті белгілерге ие: оның мазмұнын қасиетті мәтіндер мен олардың діни түсіндірмесі, діни ғұрыптар құрайды. Діни дискурстың қызметі дискурс типтеріне қарай дискурстық және сипаттық түрлерге бөлінеді. Бірақ діни қарым-қатынаста арнайы белгіленетін (репрезентативті, коммуникативті, аппелятивті, экспрессивті, фатикалық, ақпараттық) және институционалды, сипаттық түрлері берілген қарым-қатынас типіне ғана тән (діни қоғамның өмір сүруін, ондағы қоғам мүшелерінің қарым-қатынасын, қоғам мүшелерінің іштей дүниені сезінуін реттейтін).
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты:
Барлық деңгейдегі тілдердің әмбебап және бірегей типологиялық сипаттамаларымен танысу. Нақты тілдің типологиялық сипаттамаларын, сондай-ақ нақты тілдік типке жататын типологиялық белгілердің басқа түрлерінің тілдік тәсілдерін қарау.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- қазіргі типологиялық лингвистиканы зерттеудің негізгі компоненттері мен ғылыми әдістерін жалпылау;
- нақты тіл мен тілдік типтегі құрылымдық және деңгейлік талдау дағдыларын қалыптастыру және меңгеру;
- типологиялық тіл білімінің негізгі әдістерін көрсету және қолдану;
- тілдің типологиялық паспортын жасау;
- екі тілдің жүйесін сипаттайтын құрылымдық және функционалдық ұқсас (изоморфты) және құрылымдық әр түрлі (алломорфты) белгілерді орнату;
- болашақ кәсіби қызметтегі қиындықтардың сипатын және оларды жеңу тәсілдерін болжай білу;
- өзіндік ғылыми-зерттеу және тәжірибелік жұмыста тілдерді типологиялық оқыту әдістемесін қолдану;
зерттеу материалдарын іздеу, талдау және өңдеудің стандартты әдістерін меңгеру.
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: тілдерді салыстырудың басқа бағыттары арасындағы қазіргі заманғы типологиялық тіл білімінің орны: Салыстырмалы-тарихи және ареалдық тіл білімі; теориялық ережелер мен Типологиялық зерттеулердің қазіргі заманғы әдістері; тілдердің төрт түрінің типологиялық сипаттамасы: флективтік, агглютинативті, оқшаулаушы және инкорпорациялаушы; туыстық және туыстық емес тілдерді салыстыру; нақты тілдік материалды типология әдістерімен талдау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тіл, ойлау, сана қарым-қатынасын сипаттау мен талдау қабілеттерін қалыптастыру
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- тіл табиғатын түсінудің негізін психика феномені ретінде көрсету;
- сөйлеуші мен айтушы, жазушы мен оқушы арақатынасына талдау;
- тілді, білімді таңбалық жүйе ретінде рәсімдеу мен жеткізудің ұстанымдарын оқып білу;
- әлеуметтік қарым-қатынас, сөйлеуді дамыту үрдістері, қызметінің ерекшеліктері ұғымдарын жүйелеу;
- тілдік мәліметтер негізінде ассоциативті байланыс пен ассоциативті өріс ұғымдарын талдау;
- психолингвистиканың негізгі ұғымдары категорияларын ажырата білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: адамның сөйлеу әрекетінің психологиялық, лингвистикалық, тілдік қарым-қатынас пен индивидуалды сөйлеу-ойлау әрекетіндегі тілді қолданудың әлеуметтік, психологиялық аспектілері.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазіргі тілдердің дамуы мен қызметін түсінуге арналған тілдік және тарихи-мәдени базаны қалыптастыру; классикалық әдебиет үлгілерімен таныстыру. Аталмыш пән қазіргі терминологияның негізі ретінде латын тілінің тарихи даму үдерістері туралы білімді зерттеуге және жүйелеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: қазіргі тілдер дамуы мен қызмет ету үдерістерін түсіну үшін лингвистикалық және тарихи-мәдени базаны қалыптастыру; еуропалық мәдениет дамуының маңызды кезеңдеріне аса маңызды ықпал еткен көне Рим классикалық әдебиеті үлгілері туралы білімдерін тереңдету.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- классикалық тәл және классикалық филология компоненттері және оны кезеңдерге бөлу, ежелгі дүниетану ғылымының қазіргі әдістері туралы білімді таныту;
- жүйелі игерілген латын грамматикасы негізінде латын тілідегі мәтіндерді аудару;
- тарихи шартталған мәнмәтіндердегі қанатты сөздер мен афоризмдерді талқылау;
- синтаксистік оралымдарды анықтап, латын тіліндегі сөздердің морфологиялық формалары мен шақ-түр жүйесін сараптау және талдау;
- тілдік құбылыстарды талдау, оларды орыс және басқа да оқытылатын шетел тілдеріндегі сәйкес деректермен салғастыру;
- қазіргі терминологияның негізі ретінде латын тілі дамуындағы тарихи үдерістерге талдау жасау;
- жіктеу және септеу парадигмалары туралы білім негізінде орыс және басқа да шетел тілдері материалдарымен параллельдер жүргізу, олардың арасындағы генетикалық туыстықты таныту;
- латын тілінің фонетикалық және морфологиялық ерекшеліктері туралы білімді хронологиялық және географиялық тұрғыда жүйелеу;
- Ежелгі Грек және Көне Рим халықтары тарихы мен мәдениетіндегі маңызды құбылыстарға баға беру; әлемдік өркениет дамуындағы Рим дәуірінің әлемдік маңызын анықтау; латын тілі тарихының негізгі кезеңдерін талқылау.
Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: латын тілінің грамматикалық жүйесі (фонетика, морфология, синтаксис); ұғымдық аппарат; латын тілі және ғылыми терминология; грек-латын сөзжасамдық элементтерінің лингвистикалық жүйесі; латын және грек тілдерінде жазылған антикалық жазба мұралар; классикалық филология пәнінің антикалық әлеммен байланысы; латын тілінің қазіргі терминологиядағы, ғылым метатіліндегі орны.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: грамматиканы оқытудағы коммуникативтік жолдарды түсіну қабілетін қалыптастыру
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- мазмұн межесі мен тұрпат межесінен тұратын грамматикалық бірліктердің табиғатын түсінудің теория-методологиялық негіздерін білу;
- грамматикалық форма мен құрылымды коммуникативтік құзыреттіліктің тұрпат межесі ретінде талдау;
- тілдің маңызды бірліктерін сөйлеушінің коммуникативтік әрекетімен байланыста қарастыру;
- нақты мәтін мен оның бөліктерін түсіндіру, грамматикалық жүйені түсіндіру модельдерін құру;
- әрбір грамматикалық бірліктердің функционалды-семантикалық ерекшеліктерін анықтау, тілдің грамматикалық жүйесін ұйымдастырудағы функционалды-семантикалық ұстанымдарды түсіну.
- негізгі коммникативтік актілерді ажырата білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: коммуникативтік грамматиканың негізгі идеяларын оқып білу: тілдік таңбаның үшөлшемділігін нақтылау (мағына, форма, функция бірлігі); синтаксема түсінігін минималды үшөлшемді синтаксистік бірлік ретінде енгізу (сөздің синтаксистік формасы); изосема түсінігін лексемалардың семантикалық топтары мен берілген лексемаларды рәсімдейтін сөзформалардың сөз табындағы мағыналарымен қатынасын енгізу; синтаксистік құрылымды негізгі (изосемалық, орталық) және туынды (изосемалық пен перифериялықтың түрленімі); дара предикативті (жалаң, күрделенбеген) және көп предикативті деп бөлетін сөйлемнің синтаксистік өрісі түсінігін енгізу.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – бірінші (ана) тілдің лингвистикалық категорияларын, бірліктерін оқытылатын тілдегі берілу жолдарымен салыстыра отырып зерттеу. Пән екінші және шет тілдерін меңгеруді және оқуды жеңілдету үшін екі тіл арасындағы тіларалық сәйкестіктерді, ұқсастықтар мен айырмашылықтарды салыстырмалы түрде зерттеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - латын морфологиясы және грек-латындық лексикалық қор негізінде барлық ғылымдарда жұмыс істейтін терминологиялық латын тілін үйрету; студенттерді өз мамандығы бойынша лекцияларды тиімді қабылдау, кәсіби терминологияны саналы түрде меңгеру үшін дайындау.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – магистранттарды таңбалар туралы ғылым ретіндегі семиотика негізгі ұғымдарымен таныстыру; таңбалардың түрлері, семиотика мен лингвистика арасындағы байланыс туралы түсінік беру. Пән табиғи және жасанды тілдердің таңбалық жүйелерін зерттеуге, әртүрлі коммуникативті жағдайларда таңбаларды түсіндіруге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – тіл білімінің метатілі, жалпы ғылыми лексика, номенклатуралық белгілер, терминологиялық аппаратты біріздендіру және стандарттау мәселелері туралы түсінік қалыптастыру.
Пән қазіргі терминологияның негізі ретінде тіл дамуының тарихи және қазіргі үдерістері туралы білімді зерделеу мен жүйелеуге бағытталған
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистранттар өз бетімен ғылыми-зерттеу жұмыстарын жоспарлауға, зерттеу кезеңдерін ұйымдастыруға, жалпы зерттеу үдерісін, магистрлік диссертациясы бойынша ғылыми ізденіс жүргізуге, зерттеу нәтижелерін тілдік және техникалық тұрғыдан рәсімдеуге қабілетті, білікті маман ретінде қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- Қазіргі отандық және шетелдік лингвистиканың негізгі компоненттері мен ғылыми зерттеу әдістерін тұжырымдау;
- мәтінге лингвистикалық талқылау жүргізудің дағдыларын бағдарлап, тәжірибе жүзінде қолдану;
- диссертация тақырыбы бойынша зерттеуді орындау үдерісінде дереккөздерге талдау жасау;
- мамандық бойынша мәтіндердің негізгі мазмұнын аннотациялау, рефераттау және баяндау;
- қазіргі ақпараттық және библиографиялық дереккөздермен жұмыс істеу мәдениетін көрсету;
- зерттеу материалдарын іздеутіру, іріктеу, талдау және өңдеу;
- магистранттың эмпирикалық мәліметтерді талдау диапазонын кеңейтетін және алынған ғылыми нәтижелердің жарамдылық деңгейін көтеруге мүмкіндік беретін жаңа ақпараттық технологияларға баға беру;
- магистрлік зерттеу тақырыбының өзектілігін бағалау, ғылыми зерттеулердің мақсаты мен міндеттерін, нысаны мен пәнін анықтау;
- ғылыми зерттеу нәтижелерін жазбаша түрде жобалау, сондай-ақ алынған нәтижелерді ғылыми қауымдастық алдында қорғау;
- кәсіби міндеттер шешімінде өз мамандығының түрлі салалары бойынша білімдерді тоғыстыру;
- ғылыми болжамдар ұсыну және оларды қорғап шығу үдерісінде дәлелдер мен дәйектерді бірізді алға тарту.
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: ғылыми-зерттеу жұмысы ұғымының дефинициясы, ғылыми-зерттеу жұмысын жоспарлау, зерттеуді жүргізу кезеңдері, ғылыми әдебиеттермен жұмыс істеу, зерттеу жұмысының жалпы философиялық және жеке лингвистикалық әдістері мен тәсілдері, зерттеу үдерісінде алынған нәтижелерге талдау жасау, зерттеу жұмысының мазмұндық, тілдік және техникалық рәсімделуі мен құрылымы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаттары мен міндеттері: «Лингвистикалық зерттеудің ғылыми ұйымдастыруы» пәнінде ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру негіздерін, ғылыми зерттеу әдістерін оқыту магистрант мамандар үшін маңызы зор. Біріншіден, тұтастай ғлыми зерттеудің негізгі әістерімен танысуғ жәе білім экстраполяциялық мүмкіншіліктері мен тіл теориясына ғылыми талдау әдістемесін қалыптастырады. Екіншіден, магистрлік диссертацияны жазу қажеттілігі (ғылыми мазмұндағы кваликацияланған соңғы жұмысы) диссертация жазудың әдіс-тәсілдерін жетік меңгерген мамандарды қажет етеді.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
– Құзыреттері (оқытудың нәтижелері): ғылыми мәліметті талдаудағы лингвистикалық ойлауды пайдалану біліктілігін көрсету; ғылыми парадигмалардың әр түрлі типтерін тану; аталмыш пәннің репрезентативті әдістерін таңдай және түсіндіре білу;
– Интернет-ресурстармен жұмыс істеу қабілетін дамыту.
тұжырым жасай білу, кәсіби кейпін және сипатын өзгертуге психологиялық және әдіснамалық тұрғыда дайын болу;
– жүйелеу, жинақтай алу, ғылыми ақпараттарға (лингвистиканың терминологиялық аппаратының теориялық-методологиялық қағидалары, қазіргі ғылыми парадигма аясындағы өзекті лингвистикалық бағыттарды);
гуманиатрлық білімді жүйелі пайдалану негізінде оқу, кәсіби міндеттерді басқару икемдігі
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: магистрант ғылыми зерттеудің барлық кезеқдері мен процесдурасын білуі тиыс, сонымен қатар тұлғаның дамуындағы ғылыми зерттеулердің рөлі қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: магистрантты өз бетімен ғылыми-зерттеу жұмыстарын жоспарлауға, зерттеу кезеңдерін ұйымдастыруға, жалпы зерттеу үдерісін, магистрлік диссертациясы бойынша ғылыми ізденіс жүргізуге, зерттеу нәтижелерін тілдік және техникалық тұрғыдан рәсімдеуге қабілетті, білікті маман ретінде қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- Қазіргі отандық және шетелдік лингвистиканың негізгі компоненттері мен ғылыми зерттеу әдістерін тұжырымдау;
- мәтінге лингвистикалық талқылау жүргізудің дағдыларын бағдарлап, тәжірибе жүзінде қолдану;
- диссертация тақырыбы бойынша зерттеуді орындау үдерісінде дереккөздерге талдау жасау;
- мамандық бойынша мәтіндердің негізгі мазмұнын аннотациялау, рефераттау және баяндау;
- қазіргі ақпараттық және библиографиялық дереккөздермен жұмыс істеу мәдениетін көрсету;
- зерттеу материалдарын іздеутіру, іріктеу, талдау және өңдеу;
- магистранттың эмпирикалық мәліметтерді талдау диапазонын кеңейтетін және алынған ғылыми нәтижелердің жарамдылық деңгейін көтеруге мүмкіндік беретін жаңа ақпараттық технологияларға баға беру;
- магистрлік зерттеу тақырыбының өзектілігін бағалау, ғылыми зерттеулердің мақсаты мен міндеттерін, нысаны мен пәнін анықтау;
- ғылыми зерттеу нәтижелерін жазбаша түрде жобалау, сондай-ақ алынған нәтижелерді ғылыми қауымдастық алдында қорғау;
- кәсіби міндеттер шешімінде өз мамандығының түрлі салалары бойынша білімдерді тоғыстыру;
- ғылыми болжамдар ұсыну және оларды қорғап шығу үдерісінде дәлелдер мен дәйектерді бірізді алға тарту.
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: ғылыми-зерттеу жұмысы ұғымының дефинициясы, ғылыми-зерттеу жұмысын жоспарлау, зерттеуді жүргізу кезеңдері, ғылыми әдебиеттермен жұмыс істеу, зерттеу жұмысының жалпы философиялық және жеке лингвистикалық әдістері мен тәсілдері, зерттеу үдерісінде алынған нәтижелерге талдау жасау, зерттеу жұмысының мазмұндық, тілдік және техникалық рәсімделуі мен құрылымы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – тілмен байланыстыра отырып, жер бетіндегі этностардың жалпыадамзаттық және мәдени-спецификалық, рухани және материалдық мәдениет үлгілерімен танысу. Аталмыш пән ұлттық менталды-тілдік кешендерді, мәдени концептінің барлық қабаттарының тілдегі бейнелену мәселесін диахрония және сонхрония аспектісінде зерттеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – әлеуметтік және тілдік құрылымдардың өзара шарттастығы мен тіл-адам, тіл-тұлға, тіл-қоғам, тіл-этнос, тіл-ұлт, тіл-мемлекет арасындағы байланыстарды зерттеу. Пән тілдің қоғамдағы рөлі мен орнын зерделеу аясында тілдік жағдаятты, тіл саясатын, тілді жоспарлауды бағалау қабілетін дамытуға бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – тілді оқыту үдерісінде білім алушылардың коммуникативтік және мәдениаралық құзыреттіліктерін қалыптастыру. Пән магистранттардың ұлттық-мәдени ерекшеліктерге сәйкес тіл иеленеушілермен вербалды және бейвербалды қарым-қатынас жасауға мүмкіндік беретін жалпы білім, білік және дағдыларды түсіндіру қабілетін дамытуға бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: баспа, дыбыс-бейне, желі арқылы берілетін медиа саласы мен қазіргі бұқаралық қарым-қатынастағы тілдің қызметін түсіну қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- БАҚ-тыңдискурстық талдау негіздерін білу;
- газет, радио, теледидар тілі, медиалық сөзтаным, сөйлеу тәртібі, тілдік және тілдік емес факторлар, медиамәтіндердің фактурасы мен жанрлары ұғымдарын айырып тану;
- тілдік үрдістердің динамикасын, медиалық сөйлеудің функционалды-стилистикалық дәрежесін түсіну;
- медиамәтіннің негізгі типтерін, олардың құрылымы мен динамикасын қарастыру;
- жаңалық, ақпараттық-аналитикалық, публицистикалық, жарнамалық мәтін мен медиамәтіндердің мәдениетаралық қарым-қатынас аясындағы лингво-форматтық белгілерін талдау;
- медиалингвистиканың негізгі категориялары мен ұғымдарын білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: медиалингвистиканың негізгі бөлімдерін оқып білу: 1. БАҚ тілінің ішкі лингвистикалық дәрежесін анықтау; 2. Мәтінді топтастырудың функуионалды-стильдік ерекшеліктері; 3. Жанрлық-түрлік топтастыру; 4. Медиамәтіндер типтерінің негізгі лингвистикалық ерекшеліктері; 5. Медиамәтіннің экстралингвистикалық құрылымы; 6. Жеке және әлеуметтік санаға әсердің лингвомедиалық технологиясы.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – магистранттарды тіл білімінің коммуникативті-прагматикалық бағытымен таныстыру. Курс прагмалингвистиканың негізгі ұғымдарын жүйелеуге, сөйлеу актісі, функционалдық және жасырын прагматика ұғымдарын түсінуге және ұғынуға, белгілі бір мақсатпен сөйлеу қарым-қатынасын жүзеге асыруға және сәйкес сөйлеу тактикасы мен стратегияларын таңдауға бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты тіл, сөйлеу және сөйлеу жасау үдерістері мәселелерін ғылыми-теориялық тұрғыдан зерделеу, сөйлеу әрекетін психикалық үдерістермен байланыстыра зерттей отырып, олардың тіл жүйесімен сәйкестілік деңгейін зерттеу болып табылады. Бұл пән психолингвистиканың тарихын, әдістерін және терминологиясын зерттеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты: концептуалды алғышарттарды, тілдегі рефлексияны зерттеудің онтологиясы мен әдістемесіне, оның ішінде нысаны мен пәнді, бастапқы принциптерді, категориялық-тұжырымдамалық аппаратты, талдау әдістері мен бірліктерін талдау. Курс тілдегі рефлексияны және оның коммуникацияға әсерін зерттеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – қазіргі тіл білімінің өзекті бағыты – саяси лингвистикамен танысу. Пән саяси лингвистиканың ғылыми бағыт ретіндегі әдіснамалық мәртебесі мен онтологиялық сипаттамасын зерттеуге және білім алушылардың саяси мәтіндерді, саяси коммуникацияның стратегиялары мен тактикасын талдау қабілетін дамытуға бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Мақсаты: пән нәтижелі сөйлеу актісін құрып, жалпы табысты сөйлеу қарым-қатынасын орнатуға қабілетті коммуникативтік тұлға қалыптастыру мақсатында ықпалды сөйлеу әрекеті туралы білімді меңгертуді көздейді.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- тіл және қоғам арақатынасындағы күрделі мәселелер шешімінде жүйелі, креативті және өз бетімен әрекет етуге қабілеттілігін таныту;
- иномәдени социумда, әлеуметтік жағдаят моделдеріндегі, өзара ықпалдастық құрылған типтік сценарийлерде қабылданған этикалық және мінез-құлық нормалары туралы таным-түсініктерді жүйелеу;
- ағымдағы коммуникативтік контекст (уақыт, орын, мақсат, өзара ықпалдастық шарттары) ерекшеліктерін ескере отырып, коммуникативтік мақсатты жүзеге асырудағы негізгі дискурсивтік амалдарды қолдануы;
- сөйленіс бөліктері – мәтіннің композициялық элементтері арасындағы семантикалық, коммуникативтік және құрылымдық сабақтастылықтың білдіру амалдары мен тәсілдерін жіктеу;
- түрлі мәдениеттер мен социум өкілдері арасындағы сөйлеу жағдаятының мүмкін моделін құрастыру.
Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: сөйлеу коммуникациясы теориясы мен практикасының ғылым ретінде қалыптасуы мен дамуы; сөйлеу қарым-қатынасының теориялық және практикалық аспектілері; елтанымдық және кросс-мәдени мәліметтер; мәдениаралық және кросс-мәдени қарым-қатынастардың әдістері мен тәсілдері; диалог сөзінің нормалары; табысты сөйлеу қарым-қатынасының негізгі қағидалары мен постулаттары; түрлі мәдениеттер диалогы жағдаятындағы сөйлеу әдеп-дағдылары мен нормалары.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: тілдің дыбыстық құрамын тарихи тұрғыдан сипаттай алу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- дыбыстық жүйедегі өзгерістерді зерттеу, бұл өзгерстердің қалай орындалғанын, қандай тілдік бірліктердің басқаларының алдында болғанын, қазақ тіліндегі дыбыс ретінің қалай өзгеріп отырғандығын талдау қабілеттерін бекіту;
- тіл дамуындағы дыбыстық сипаттарды, фонетикалық бірліктер мен олардың қасиеттеріндегі бірізді өзгерістерді талдау;
- қазақ тілінің дауысты дыбыстар жүйесі мен тарихи құрамын білу;
- қазақ тілінің дауыссыз дыбыстар жүйесі мен тарихи құрамын білу;
- бастапқы жүйенің просодикалық белгілерін түсіну;
- тілдің фонетикалық құрамын талдай білу.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: қазақ тілінің тарихи фонетикасы тілдің функционалдылық және стилистикалық жүйесі тұрғысынан қарастырылады. Қазақ тілінің дыбыстық құрылымының қалыптасуы парадигматикалық жүйе мен оның синтагматикалық жүйемен (бастапқыда дауыстылар мен дауыссыздардың барлық негізгі белгілері топталып көрсетілгенде) айырым белгілерінің бірлігімен қарама-қарсы қойылу аспектісінде қарастырылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – лингвистикадағы негізгі ғылыми парадигмалар мен қазіргі кездегі тіл туралы ғылымның бағыттары туралы ғылыми танымның жалпы теория-әдістемелік дамуына сәйкес ғылыми-кәсіби терең білім қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант келесі қабілеттерге ие болады:
- жалпы тіл білімі ғылыми парадигмаларының лингвистика ғылымы қалыптасуы мен дамуы үдерісіндегі рөлі мен орнын сипаттап, сыни баға беру;
- тіл және ойлау, тіл және қоғам, тіл және басқа да семиотикалық жүйелер арақатынасының іргелі заңдылықтарын, тілді коммуникативтік жүйе ретінде тұжырымдау;
- ғылыми танымның жалпы үдерісіндегі лингвистиканың қалыптасуының негізгі заңдылықтары туралы білімінің қалыптасуы;
- лингвистикалық білімдер эволюциясының негізін талдау және тарихи кезеңдермен сәйкестендіру;
- жалпы лингвистиканың негізгі ғылыми парадигмалардың ғылыми концептуалды-терминологиялық аппаратын қолдану;
- қазіргі кездегі жалпы тіл білімінің принциптерін, постулаттарын және әр түрлі ағымдардың, бағыттардың және мектептердің негізгі идеяларын талдауы;
- қаізргі кездегі лингвистиканың негізгі ғылыми парадигмаларының онтологиялық және эпистемологиялық негіздерін салыстыра алуы.
Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қарастырылады: жалпы ғылыми таным үдерісінде лингвистика дамуының заңдылықтары; лингвистикалық білім эволюциясының негіздері; жалпы лингвистиканың ғылыми парадигмалары концептуальды-терминологиялық аппараты (дискурс-талдау, контент-талдау және т.б.); басты бағыттар (структурализм, постструктурализм) және олардың қағидалары, постулаттары; қазіргі лингвистика ғылыми парадигмалардың түрлі жүйелері мен онтологиялық және эпистемологилық негіздері; тілді сипаттаудың интегралды парадигмасына өту келешегі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: лингвистикалық талдау жасауда қолдану мақсатымен құрылымдық лингвистиканың негізгі тұжырымдарын меңгеру. Пән тілдің деңгейлік ұйымдастырылуы, тілдік бірліктер мен тілдік категориялар, тіл заңдылықтары, жүйелік құрылымдық бірлік ретінде тілдің байланысы мен өзара тәуелділігі туралы білімді жүйелеуге бағытталған.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: халық дүниетанымының көрінісі ретіндегі тілдің паремиологиялық қорын сипаттау қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
- паремияны халықтың ұлттық мінезі, құндылығы, ділінің көрінісі ретінде тану;
- фразеологизмдер интерпретациясындағы мәдени маңызды деректемелерді түсіну;
- паремияларды ұлттық санасезімді айқындайтын мәдени компонеттер ретінде тану;
- зерттеліп отырған тілді тұтынушы ұлттың психологиясы мен ділін тереңірек түсінуге мүмкіндік беретін тілдің паремиологиялық құрамын қарастыру,
- қазіргі түркі тіл біліміндегі мәселелерге қатысты концепциялар мен көзқарастарды талдау мен жалпылау;
- паремиологиялық қордың генезисі мен прагматикасын түсіну.
Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: дүниенің мақал-мәтелдегі бейнесі өз негізіндегі когнитивті құрылым ретінде. Мұнда когниция үрдісімен мәдени, әлеуметтік, гендерлік факторлардың өзара қарым-қатынасы көрінеді. Тілдің паремиологиялық қорында адамның дүние мен өзін тануын анықтайтын, базалық универсалды категориялармен байланысты негізгі концептілер белгіленеді. Дүниенің паремиологиялық бейнесі когниция нәтижесі – бағасы – эмотивтілігі қатынасында көірінс табады. Паремияларда мақал-мәтелдегі діл деп атауға болатын халық ділі көрінеді. Мақал-мәтелдегі діл халық ділінің тұрақты, терең сипаттарында болады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – іскерлік коммуникацияның теориясы мен практикасын зерттеу. Пәнді оқу кезінде іскерлік қарым-қатынасты ұйымдастыру және жүзеге асыру мәселелері, іскерлік қарым-қатынас мәдениеті; іскерлік мәтіндер мен іскерлік корреспонденцияның жанрлық және стильдік ерекшеліктері, іскерлік саладағы коммуникациялық технологияларды дамытудың заманауи үрдістері қарастырылады.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.