философия докторы (PhD)
Отандық және әлемдік еңбек нарығында бәсекеге қабілетті саяси философия саласында жоғары білікті ғылыми мамандарды даярлау. Бұл бағдарлама қазіргі заманғы философиялық білімге тән пәнаралық және өзекті әлеуметтік-саяси контекстер мен пікірталастарға тартылуды бейнелейді. Докторантура түлектерінің ғылыми салада да, мемлекеттік басқару саласында да сұранысқа ие болуын қамтамасыз ететін құзыреттерді дамытуды көздейді. Бағдарлама стратегиялық шешімдерді дайындау және іске асыру процесін қамтамасыз етуге және саяси-басқару қызметіне қатысуға қабілетті билік органдары мен мемлекеттік емес ұйымдар үшін сарапшылар дайындайды.
Саяси философия
8D02201
Философия және саясаттану
ғылыми - педагогикалық бағыт
күндізгі
1750000 〒 (күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
0 〒 (шетелдіктер, күндізгі, ғылыми - педагогикалық бағыт)
2
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты – докторанттардың өзіндік зерттеу жұмыстары мен жобаларын жүзеге асыруға, олардың нәтижелерін халықаралық академиялық қауымдастық нормаларына сәйкес жазбаша түрде ұсынуға дайындығы мен қабілетін қалыптастыру.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде докторант:<br/> - ғылыми жұмыстың мақсатын, міндеттерін, пәнін және объектісін, сондай-ақ философиялық зерттеулер саласындағы өнімді зерттеу мәселелерін өз бетінше тұжырымдауға;<br/> - халықаралық академиялық қауымдастық нормаларына сәйкес диссертациялық зерттеу тақырыбы бойынша ғылыми мақала, сонымен қатар, мақалаға аннотация, конференция немесе грантқа өтінімдер және т. б. жазуға;<br/> - ғылыми жұмыстың сапасын рефераттау, рецензиялау және сараптау, сондай-ақ релеванттық библиографиялық дереккөздерді іздеу және олардың сапасын бағалау дағдыларын көрсетуге;<br/> - тиісті коммуникациялық құралдарды қолдана отырып, академиялық, сараптамалық және кәсіби ортада өз зерттеулерінің нәтижелерін жарияланымдар мен баяндамалар түрінде ұсынуға;<br/> - мәртебесі жағынан тең және ауқымды ғылыми қауымдастық және қоғаммен бірлесе отырып, өзінің зерттеу саласындағы өзекті мәселелерді талқылауында бастамашылық жасауға қабілетті болады.<br/> «Академиялық хат» пәні докторанттарды әр түрлі ғылыми жанрдағы ғылыми зерттеу нәтижелерін рәсімдеу және ұсыну талаптарымен таныстыруға бағытталған. Курс зерттеу мәселелерін қою дағдыларын қалыптастыру, әдіснамалық құралдарды таңдау және негіздеу, әдебиеттерді іздеу және іріктеу, әдебиеттерге шолу жазу, өзінің және өзге ғалымдардың жұмыстарын сыни оқу дағдыларын дамыту, кері байланыс, дәлелді пікірталас жасау, рецензияланатын басылымдарда жариялау үшін ғылыми мақала дайындау және т.б. мәселелерді қамтиды.
3
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - ғылыми зерттеулердің әдіснамасы және философиясы, ғылыми қызметті жоспарлау және ұйымдастыру туралы ғылыми білім қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде докторант қабілетті болады:<br/> - философиялық зерттеулердің қажетті әдістерін және зерттеудің пәнаралық стратегияларының артықшылықтарын пайдалана білу, өз бетінше ғылыми зерттеу жұмыстарын жүзеге асыра білу және өзінің жеке ғылыми нәтижелерін жинақтауда құзіретті болу<br/> - ғылыми мәселелерді философиялық тұрғыдан талдай алу;<br/> - өздері жинақтаған философиялық білімдерін ғылыми мәселелерді шешудің теориялық базасына трансформациялау;<br/> - философияның концептуалды және методикалық аппаратын түрлі деңгейдегі шығармашылық мәселелерді шешуге қолдана білу;<br/> - болашақта теориялық және/немесе қосалқы ғылыми зерттеулерді жүзеге асырып, жоғары деңгейде өңдей білу, жаңа идеяларды, тәсілдерді және әдістерді туындатуға айтарлықтай үлес қосу.<br/> «Ғылыми зерттеудің әдістері» пәні «Философия» мамандығы бойынша PhD докторанттарын дайындауға арналған білім беру бағдарламасының міндетті компоненті болып табылады. Бұл пән болашақ ғалымдарға ғылыми зерттеулерді жүргізу жолдарын, тәсілдерін үйретеді. Курс болашақ философ ғалымның ғылымдағы әдіснамаларды жүйелі түрде қолданып, ізденістерінің ғылымилығын арттыра түсуге жан-жақты ықпал ете алады. <br/> Курс мынадай тақырыптарды қамтиды: Ғылыми зерттеулердің әдіснамасы, ХХ ғасыр философиясындағы ғылым әдіснамасы, Ғылыми білім және ғылыми қызмет, Ғылыми қызметті жоспарлау және ұйымдастыру, Ғылыми зерттеулердің аппараты, Ғылыми зерттеулердің сатылары, Теориялық және экперименталдық зерттеу әдістерінің ерекшеліктері, Ғылыми теория, гипотеза, проблема, Шығармашылық және ғылыми жаңалықтар, Интеллектуалдық меншік философиясы, Ғылыми зерттеулер аясындағы ғылым этикасы және ғалымның жауапкершілігі.
12
Докторлық диссертация
Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады.<br/> Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді:<br/> 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік;<br/> 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру;<br/> 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды;<br/> 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету.<br/> 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD).<br/> <br/> <br/> Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Курстың мақсаты - қазақ философиясының тарихындағы саяси идеяларды қалыптастыру және дамыту үрдістерін философиялық талдау дағдыларын қалыптастыру.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде докторант қабілетті болады:<br/> 1. қазақ философиялық дәстүріндегі қоғамдық-саяси идеялар тарихын талдау; <br/> 2. Қазақстандағы саяси философияның даму мәселелерін зерттеу үшін философияның негізгі теориялық бөлімдерінде фундаменталды категориялық және әдіснамалық аппаратын қолдану; <br/> 3. қазақ және әлемдік философияның саяси тұжырымдамаларына салыстырмалы талдау жүргізу; <br/> 4. негізгі іргелі мәселелерді анықтау; түркі және қазақ философиясының тарихы мен қазіргі қазақстандық қоғамдық ой арасындағы сабақтастық байланысты анықтау, қазақ қоғамдық-саяси ойының қазіргі әлеуметтік процестерге әсер ету сипатын көрсету;<br/> 5. жаңа идеяларды, көзқарастар мен әдістерді құруға үлес қоса отырып, саясаттың қазіргі философиясы саласында дербес ғылыми зерттеулер мен әдістерді жүзеге асыру.<br/> Бұл курс негізінде ағартудың іргелі мәні тұрғысында қазақ халқының дүниетанымдық және рухани құндылықтарымен тікелей байланыстырылып , ұлттық мемлекеттердің дамуы, бірегейлігі мен өзін-өзі анықтау идеялары терең көрініс тапқан. Қазақ қоғамдық ойының тарихы терең қарастырылады. Курс қазақ философиялық және әлеуметтік-саяси ойының генезисінің негізгі кезеңдерін, оның проблематикасын, ерекшелігі мен ойшылдарын тереңдетіп қарауға бағытталған.
5
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: студенттердің саяси кратологияның ғылыми-теориялық негіздері мен өзекті мәселелерін жүйелі түсінуін қалыптастыру.<br/> Пәнді оқу нәтижесінде студент:<br/> 1. әлемдік қауымдастықтың қазіргі мемлекеттеріндегі саяси биліктің қызмет ету ерекшеліктерінің мәнін түсіндіру;<br/> 2. билік пен билік қатынастарын зерттеу процесін мақсатты жоспарлау және жүзеге асыру қабілетін, сондай-ақ саяси биліктің қазіргі даму үрдістерін көрсету.<br/> 3. демократиялық мемлекетте оның дербестендірілуіне жол бермеу тұрғысынан саяси билік феноменіне сыни талдау жасау және баға беру;<br/> 4. сыни ойлау және шығармашылық көзқарас арқылы саяси билікті жүзеге асырудың ерекшеліктері мен тетіктерін зерттеуде жаңа идеяларды әзірлеуге үлес қосу.<br/> 5. социумның әлеуметтік және мәдени дамуына тиімді ықпал ету үшін билік туралы саяси білім концепциясын, ғылыми идеяларын, теорияларын, категориялық аппаратты тиімді пайдалануға қабілетті болады.<br/> Курс билікті саяси ғылымның базалық санаты ретінде, оның қоғамдық қатынастар жүйесінде одан әрі дамуының маңыздылығы мен перспективаларын зерттеуге арналған.<br/> Пәнді оқу кезінде келесі тақырыптар қарастырылады: билік туралы саяси ойдың даму тарихы; саяси билік әлеуметтік феномен ретінде; биліктің негізгі қағидалары, оның құрылымы, түрлері, формалары, типологиясы, ресурстары; биліктің қазіргі концепциялары; билік этосының ерекшеліктері; саяси биліктің пайда болу алғышарттары және даму кезеңдері; саяси биліктің әмбебап және арнайы ерекшеліктері; қазіргі қоғамдағы саяси билік.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: студенттерде әлеуметтік-саяси таным әдіснамасы ретінде конструктивизм философиясы мен тәжірибесін жүйелі түрде түсінуді қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде студент:
1. конструктивизмнің базалық ережелерін, конструктивизмнің әртүрлі бағыттарының ерекшеліктерін анықтау қабілетін көрсету;
2. әлеуметтік-саяси таным әдіснамасы ретінде қазіргі конструктивизмді тәжірибелік қолданудың жетекші мәселелерін сыни талдауды жүзеге асыру;
3. саяси шындық саласындағы конструктивизмді қолданудың мүмкіндіктері мен шектерін зерттеуге жаңа идеяларды әзірлеуге үлес қосу;
4. философиялық конструктивизмнің негізгі бағыттарына әлеуметтік-философиялық талдау жүргізу
5. әлеуметтік-конструктивтік парадигманың негізгі теориялық тәсілдерін тиімді пайдалануға қабілетті болады.
Курс қазіргі әлеуметтік-саяси таным әдіснамасы ретінде конструктивизмнің тарихын, ерекшеліктерін зерттеуге арналған. Пәнді оқу кезінде келесі тақырыптар қарастырылады: конструктивтік философияның тарихы және конструктивизм философиясы; конструктивтік ақыл-ойконтекст және зерттеу бағдарламасы ретінде; эпистемология және конструктивизмнің шекаралары; философиялық конструктивизмдегі негізгі бағыттар; әлеуметтік-конструктивистік парадигманың ерекшелігі; халықаралық-саяси ғылымдағы конструктивизм; этноәдіснама және этногеникаәлеуметтік танымдағы конструктивистік тәсілдер ретінде; синергетика және конструктивизм; саяси конструктивтік футурология.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты - ғылымда қалыптасқан демократияның көп аспектілігімен және саяси тәжірибенің күрделілігімен ерекшеленетін концепцияларының әртүрлі тәсілдерін зерттеу барысында болашақ мамандардың дүниетанымдық ұстанымдарын қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторант мынадай қабілеттерге ие болады:
1. жекелеген саяси идеяларды, тұжырымдамаларды, демократия теорияларын талдауды жүзеге асыру;
2. демократияның қазіргі заманғы мәселелерінің негізгі идеялары мен аспектілерінің мәнін анықтау;
3. демократиялық даму үрдістерін ҚР-дағы әлеуметтік-экономикалық, мәдени-тарихи ахуалмен байланыстыру;
4. қазіргі халықаралық қатынастарға демократиялық үрдістердің әсерін талдау;
5. демократияның қазіргі теорияларының негіздерін және демократиялық саяси тәртіптің тарихи тұжырымдамасын білуін көрсету.
Курс демократияның қазіргі теориялық концепцияларының негізгі ережелері мен қағидаларын баяндауға арналған, ол демократияны анықтау мен сипаттаудың әр алуандығын көрсетеді. Бұл курста демократияның қалыптасу және даму жолы, қазіргі заманғы демократиялық теориялар мен демократиялық институттар қарастырылады. Демократия негізінен саяси қоғамның және бүкіл нақты қоғамдық жүйенің белгілі бір бейнесі ретінде көрінеді. Әрбір бағыт тұжырымдамалық-нормативтік сипатқа ие, яғни идеалдағы демократияның қандай да бір түрін сипаттайды. Сонымен қатар, теориялық қарау нақты тәжірибеге, демек, эмпирикалық-сипаттау тәсіліне сүйенеді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәнді оқытудың мақсаты-саяси мифологияның қалыптасуының негізгі бастауын анықтау, сонымен қатар оның қызмет ету механизмі мен мазмұнын талдау, соның ішінде қазіргі жағдайда бұқаралық ақпарат құралдарының мифтік шығармашылық рөлін анықтау, коммуникацияның жаңа ақпараттық арналары мен қазіргі заманғы желілік жүйелердің дамуы.
Пәнді оқу нәтижесінде докторант келесідей қабілеттерге ие болады:
1. негізгі әлеуметтік-философиялық тұжырымдамалар бойынша саяси миф феноменінің басты аспектілерін түсіндіру;
2. саяси мифті, мифтік ойлау мен қазіргі мифтік шығармашылықты түсінудің онтологиялық, антропологиялық, этикалық, әдіснамалық принциптерін анықтау;
3. курстың негізгі мәселелері контекстіндегі саяси мифтің өзекті философиялық мәселелерін тұжырымдау және зерттеу,
4. саяси мифтің мәні мен қазіргі мифтік шығармашылыққа қатысты жаңа философиялық теорияларды талдау және салыстыру, өзіндік көзқарасты дәлелдеу.
5. философиялық зерттеулер жүргізуде саяси мифтің және мифтік шығармашылықтың әдіснамалық және логикалық мәселелерін білу.
Курс заманауи саяси философияның өзекті мәселелерінің бірі- заманауи мифтік шығармашылықты қарастыруға арналған. Бұл курста саяси мифологияның қалыптасуының негізгі қайнар көздерін, сондай-ақ, оның жұмыс істеуінің мазмұны мен механизмдерін қарастырады. Бұл курстың өзектілігі заманауи жағдайдағы бұқаралық ақпарат құралдарының мифтік рөлін нығайту, коммуникацияның жаңа ақпараттық арналарын және заманауи желілік жүйелерді дамыту болып табылады.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: - саяси философияның қазіргі мәселелерін, идеялары мен бағыттарын жүйелі түрде көрсете білу, қазіргі саяси философияның негізгі тұжырымдамалары мен деңгейлерін анықтау және талдау.
Курсты оқу барысында докторанттердің қабілетін қалыптастыру:
1. қазіргі заманғы саяси ойдың негізгі мектептерінің негізгі мазмұнын жүйелеу — утилитаризм, либералдық эгалитаризм, либертариандық, марксизм, коммунитаризм, феминизм, мультикультурализм және т. б.;
2. қазіргі саяси үрдістердің даму бағыттары мен заңдылықтарын жүйелі түсінуді интерпритациялау және экстрапритациялау;
3. қоғамның саяси өмірі мәселелері бойынша талдау жасау және еркін пікірлесу;
4. көпмәдени әлемдегі ұлттық және жеке саяси бірегейлікті қалыптастырудағы рухани құндылықтардың, дәстүрлер мен жаңалықтардың мәнін бағалау; философиялық-саяси дискурс негізінде қазіргі заманғы әлеуметтік саяси процестердің сыни талдауын жүзеге асыру.
Бұл курсты оқу барысында философиялық-саяси ойдың жаңа ағымдарының теориялық және әдіснамалық негіздері, модернистік және постмодернистік саяси Дискурстар, парадигмалар мен қазіргі саяси философияның концептілері ашылады. Курс аясында қазіргі әлемдегі саяси институттардың саяси философия идеяларымен және дүниетанымдық құндылықтармен өзара байланысы қарастырылады. Курс Қазіргі заманғы саяси теорияларда қоғамның саяси болмысының дәстүрлі және жаңа мәселелерін қарастырады: билік табиғаты, мемлекет және әділдік, этика мен еркіндік және т. б.; Р Нозика, М. Фуко, Н. Хомски және т. б сынды ХХ-ХХІ ғғ. философтарының саяси идеялары жүйеленеді.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: студенттерде саяси билік заңдылығының қазіргі заманғы стратегиялары мен өзекті мәселелері туралы жүйелі түсінік қалыптастыру.
Пәнді оқу нәтижесінде докторант:
1. саяси легитимацияның қазіргі заманғы теориясы мен философиясының мәселелерін анықтау, оларды зерттеудің күрделілігі мен өзектілігі бойынша саралау;
2. әртүрлі ғылыми мектептер мен бағыттар тұрғысынан саяси легитимация тетіктеріне сыни талдау жүргізу және баға беру;
3. заңдылық феноменін зерттеу барысында саяси ғылымның қазіргі теориялық-әдіснамалық тәсілдерін өз бетінше меңгерудің дағдылары мен икемділігін көрсету;
4. күрделі мәселелерді шешу кезінде және білім беру және кәсіби міндеттерді шешу үшін саяси легитимация саласында нақты міндеттер қою кезінде жаңа идеяларды әзірлеуге үлес қосуға қабілетті болады.
5. жаһандану дәуіріндегі легитимділік мәселесін түрлендіру бағыттарын болжау.
Курс биліктің генезисін, қалыптасуы мен заңды дамуын; саяси легитимацияның ерекшеліктерін, құрылымын және функционалдық механизмдерін зерттеуге арналған.
Пәнді оқу кезінде келесі тақырыптар қарастырылады: билік заңдылығының қалыптасу тарихы мен генезисі; легитимділік белгілері, қайнар көздері, механизмдері, деңгейлері мен типтері; легитимділік түсінігі мен шегі; легитимділіктің әлемдік тәжірибесі; легитимділік дағдарысы және оларды реттеу тәсілдері (әртүрлі елдер мысалында); тәуелсіз Қазақстанның қалыптасу үрдісіндегі билік заңдылығының әр түрлі көрінісі; жаһандану дәуіріндегі легитимділік мәселесінің түрленуі.
[АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
Пәннің мақсаты: докторанттардың теориялық және тарихи аспектілерде қолданбалы ғылым ретінде саяси риторикалық білім алуы, сонымен қатар оны практикада қолдану.
Курсты оқу барысында докторант келесідей қабілеттерге ие болады:
1. психология, логика және коммуникация теориясы контекстіндегі саяси риториканың негізгі категорияларын қалыптастыру,
2. негізгі риторикалық концепцияларды анықтау және саясат саласындағы әртүрлі риторикалық модельдерді бағалау
3. саяси дискурстың сипаты, стилі мен тәсілдерін анықтау
4. риторикада дәстүрлі және жаңашылдықты ажырату, риториканың категориялары мен принциптерін қолдану.
5. саяси мәлімдемелер мен сөздерге риторикалық баға беру.
Курстың мақсаты жалпы риториканың жеке бөлімі ретінде саяси риториканың даму тарихы, оның ерекшеліктері, проблемалары мен перспективалары туралы түсінік беру. Ол саяси технологиялар мен саяси коммуникация саласындағы философиялық, психологиялық және саяси негіздерді терең түсінуге ықпал етуге бағытталған. Курстың міндеті, алынған білімді мақсатты ерекшелікте пайдалану, саяси сөйлеуді талдауды, пікірталастарды, саясат саласындағы тактикалық және стратегиялық мақсаттарды ескере отырып, бағалауға, қолдануға және тиімді пайдалануға үйрету.
Защита практики
Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
Защита практики
Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: